Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Jukse seg til stipend

HaterDiskus

Anbefalte innlegg

Det er jo en kjent sak at mange jukser seg til stipend ved å oppgi informasjon som ikke stemmer. Som f. eks. å oppgi at de bor sammen med noen venner, når de egentlig bor hjemme. Det jeg lurer på er om dette sjekkes grundig? Er det sånn at all informasjon i alle søknader sjekkes? Eller tar de bare stikkprøver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er juksa men..

stebroren min bor hos mora si og stefaren sin.

Jeg bor hos mora mi og stefaren min.

Kontoret registrerte inntekten til stefaren min(ikke mora mi som har dårlig inntekt >_<) og dermed fikk jeg bare 3400 kr i stipend.

Men de registrerte de dårlige inntektene til mora hans ... og da fikk han 11 000.

Det nå sier jeg er urettferdig.. :) Kan det være juks? følte at jeg måtte si det x) var vel ikke vits å starte en ny tråd for dette.

Lenke til kommentar

Det sjekkes nok ikke alt for grundig. Når jeg gikk VGS(1) var det en i klassen over meg, som satt alt for å få mest mulig. Jeg fikk greit selv, så skal ikke klage, men han bodde med mor og far og rant over med penger i utgangspunktet, og fikk litt over dobbelt så mye som meg.

En annen sak: Tvillingfetterne mine fikk 6000 kroner forskjell på stipendet. Selv om de hadde det så likt som det går ann. Samme skole, samme linje, samme bosted osv osv. Det beviser jo bare at det er litt surr der.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...