HaterDiskus Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det er jo en kjent sak at mange jukser seg til stipend ved å oppgi informasjon som ikke stemmer. Som f. eks. å oppgi at de bor sammen med noen venner, når de egentlig bor hjemme. Det jeg lurer på er om dette sjekkes grundig? Er det sånn at all informasjon i alle søknader sjekkes? Eller tar de bare stikkprøver? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Virker ikke som det sjekkes ofte. Uansett skal dem slite må å bevise at vedkommende ikke bor der Endret 10. november 2008 av Demantios Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Men hva med de tingene de kan bevise? Sjekkes dette? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 "Kriminelle" handlinger bør vell ikke diskuteres.. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Jeg spør ikke om hvordan jeg skal utføre en kriminell handling (går ikke på skole, så hadde ikke hatt noe nytte av det uansett), men lurer på hvor god sikkerheten er. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Sikkerheten er såpass godt ivaretatt at de som trenger stipend får det ikke mens snylterne får full pakke. Med andre ord, som det skal være i Norge. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Vil se de har ganske god kontroll.. de sjekket at foreldrene mine ikke tjente for mye pr år. og hvor jeg var registert i folkeregisteret bla Jeg bodde på hybel , og stipendet ble på noen tusen mer pr mnd i forhold til om jeg hadde bodd hjem Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Men hva om du hadde ført opp at du bodde på denne hybelen, men hadde holdt deg hjemme? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Vet ikke om det er juksa men.. stebroren min bor hos mora si og stefaren sin. Jeg bor hos mora mi og stefaren min. Kontoret registrerte inntekten til stefaren min(ikke mora mi som har dårlig inntekt >_<) og dermed fikk jeg bare 3400 kr i stipend. Men de registrerte de dårlige inntektene til mora hans ... og da fikk han 11 000. Det nå sier jeg er urettferdig.. Kan det være juks? følte at jeg måtte si det x) var vel ikke vits å starte en ny tråd for dette. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Arild_Banankake: Stefar og stemor regnes med hvis dem er gift med moren/faren. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det sjekkes nok ikke alt for grundig. Når jeg gikk VGS(1) var det en i klassen over meg, som satt alt for å få mest mulig. Jeg fikk greit selv, så skal ikke klage, men han bodde med mor og far og rant over med penger i utgangspunktet, og fikk litt over dobbelt så mye som meg. En annen sak: Tvillingfetterne mine fikk 6000 kroner forskjell på stipendet. Selv om de hadde det så likt som det går ann. Samme skole, samme linje, samme bosted osv osv. Det beviser jo bare at det er litt surr der. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hvordan du kan jukse deg til et stipend er ikke noe diskusjon.no skal være en guide til. Beklager men dette spm får du nok ta andre steder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg