Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Endte opp med eksen til kompisen. Hva nå?

Gjest -Gjest79-

Anbefalte innlegg

Gjest -Gjest79-

Hei! Jeg klarte å ende opp med eksen til kompisen min i senga i helga :ph34r:. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette. Var det galt av meg eller burde jeg kanskje fortelle han det? Det er jo kun ett år siden de slo opp. Jeg har egentlig litt skyldfølelse også og er litt redd for at dette skal komme ut med forferdelige konsekvenser : \.

Noen som har ett tips om hva jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du/dere 29 år gamle? Voknse mennesker, skulle ikke by på de store problemene.

Et år er jo en god stund, hvem gjorde det slutt? Hva slags ex, flørt, long-term kjæreste, kone eller hva?

Hvis han er ferdig med henne og over henne, og dette var et engangstilfelle er det jo ikke noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Gjest -Gjest79-

Hun gjorde det slutt med han. Jeg er 20 og hun er 19 og forholdet deres var ikke lengre enn ca ett år. Tror ikke det var noe seriøst forhold siden han har funnet seg en ny dame nå. Jeg er bare redd for at dette skal ødelegge vennskapet vårt om det kommer ut.

Lenke til kommentar

Hvis han har funnet seg ny dame, så er han vel over denne exen, og har ikke særlig følelser for henne lenger? Han skal heller ikke "inn dit" etter deg, så jeg ser ikke helt hvorfor han skal bry seg?

Kameraten hans fikk seg litt pels på knaggen, hyggelig det. Samme hvem dama var vel, så lenge du ikke tråkker i hans nåværende eller fremtidige salat? Han skal vel ikke ha noe mer å gjøre med henne på "den måten" mer likevel?

Har "arvet" dame fra kompis i min tid jeg, det var ingen problemer med det. Alle var gode omgangsvenner før og etter, og de var over hverandre. Fritt frem for meg og henne altså, no hard feelings.

Enkelt sagt, let bygones be bygones.

Lenke til kommentar

Litt tricky det her. Hvis du ikke sier det til ham og han får vite det blir han nok mer sur enn om du forteller ham det først. Men samtidig så vil det være best for deg om det aldri kommer ut :p . Men på en annen side så kansje det letter litt på skyldfølelsen og du slipper å være nervøs for at han skal finne det ut om det forteller ham det.

Lenke til kommentar

JEg føler det er det værste som kan skje vis kompisen min hadde tatt eksen min! og igjen Hadde det vært beste å sagt det , men det kan komme konsenkvenser! og det er nok lettest å holde det inne, man vil skyldføsen ligge der! så det er ingen enkelt problem du har havnet opp i! er dere veldig gode venner eller bare på tale for?

Lenke til kommentar
Han slo opp med henne eller un slo opp med han? Du har nevnt begge deler :)

Han retta det opp med det siste innlegget.

Så lenge han slo opp og nå har ny dame, tviler jeg sterkt på at dette er et problem. Du bør jo kanskje si det. Hvis han finner det ut alikvel, kan det bli værre enn hvis du bare sier det som det er.

:)

Lenke til kommentar
Gjest -Gjest79-

Etter å ha lest igjennom alle tipsene fra dere har jeg kommet til beslutning og ikke si noe. Skal bare prøve å glemme hele greia og la tiden begrave dette.

Takk uansett for svar moderator kan låse tråden og fjerne den etter mitt ønske.

Takk

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...