dezibel_26 Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Hei! Jeg har ett asus V8200 geforce3 64mb kort, dette har fungert fin fint i min gamle pc, nå har jeg fått ny pc, og det ser ut til at agp porten på den gir 1.5 volt. Jeg kjørte inn asus dispaly doctor eller hva det heter og der går det en alarm på at kortet bare får 1.5 volt, mens det før fikk 3.3 i den andre maskinen. Ok her er spm mitt, har dette noen innvirkning på ytelsen til kortet? (noob spm jeg vet) men jeg er ikke så veldig "Inn" i dette her. Når jeg kjørte 3dmark03 så fikk jeg 741 poeng, så gikk jeg ut og sammenlignet og det så ut som det ikke var så halvgalt i forhold til andre med samme spec. Spill og alt ser ut til å gå bra... derfor jeg spør. Takk for svar :smile: Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Jeg ble litt forvirra her nå... men det har nok ikke noe å si.... (kommer an på hvilket hovedkort/prosessor du kjørerpå osv....) Noen andre? Kaptein_S Lenke til kommentar
dezibel_26 Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 He he jeg er kanskje ikke verdensmester i å forklare, forenklet utgave: Før hadde jeg en compaq makin med asus V8200 kort i, der viste Asus Display doctor (program) at kortet fikk 3.3 volt fra hovedkortet. Så flyttet jeg asus V8200 over til en ny maskin (p4 2.0gh) og der går det en alarm i Asus display doctor som sier at kortet bare får 1.5 volt fra hovedkortet. Jeg har ikke merket noen ytelses forskjell på kortet, men jeg lurer på om noe kan gå i stykker siden det nå plutselig frå 1/2 parten av volten det fikk før? eller om det er noen ytelses forskjell? Bedre forklart? :-? Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Så lenge det passer i porten så går det ikke i stykker...det er bare softwaren din som kødder(asus doc), slett alt og reinstaller.... Lenke til kommentar
dezibel_26 Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Nei det er ikke software feil, det står i dokumentasjonen til maskinen at enkelte modeller blir levert med 1.5 volt på agp porten... Lenke til kommentar
murray Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Nei det er ikke software feil, det står i dokumentasjonen til maskinen at enkelte modeller blir levert med 1.5 volt på agp porten... Det er nok ikkje hardware-feil heller... Det ASUS kortet er et Universal AGP kort som støttar hovedkort med både 3.3v og 1.5v AGP-slot'er. Dette gjer da nærliggande å tru at det er ASUS Display Doctor som rotar. Observasjonen om at kortet får 1.5v er nok rett, men det er ikkje ein feil. Du kan evt. vurdere å sjå om det fins ein ny versjon av programmet som kan lastast ned frå ASUS. Ang. ytelse så kan det godt være at den blir betre no enn tidlegare i og med at gamle 3.3v AGP-slot'er støtta 1x og 2x AGP. Mens den i den nye maskina di støttar nok 2x - 4x - (8x). Lenke til kommentar
dezibel_26 Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Ok det høres veldig riktig ut, det jeg har merket, (igår) er at kortet tåler veldig mye mindre overklokking enn det gjorde tidligere... Lenke til kommentar
TST Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Skjerp bruken av overskrift. Les retningslinjene, spesielt punkt 1. Tråd stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg