Gå til innhold

Julegave: Kamera til 3000 - 3500,- ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare husk at elektrokjedene ikke selger deg denne forsikringen fordi de vil være snille mot deg.

De gjør det utelukkende fordi de tjener h***etes mye penger på det.

Jeg er enig med deg her,det er for og tjene penger at foretak som dette finnes.

En forsikring er en kalkulert risiko som alle er med på å opprettholde ved og betale en vis sum penger,så de enkelte kan få erstatning hvis ulykken er ute.

En forsikring er noe hver enkelte selv må bestemme om man trenger utifra er vurdering imot tingens verdi og bruksområde satt opp mot forsikringspremien.

Det som er viktig er og få full oversikt over en polisen,så det som står med liten skrift blir forståelig.Det kan være at enkelte butikker har innlagte "feller" i polisen uten at jeg skal si det for bastant,da jeg ikke har lest dem.

Lenke til kommentar
Kjenner ikke til Ekspert sin forsikring men den gjør nok ikke samme jobb som en innbo/reiseforsikring.

En innbo/reiseforsikring gir kun erstatning mot brann/tyveri oppad til en spesifiser sum,hvis du vil ha full verdidekning så må du tegne en verdiforsikring.

En såkalt nykjøpforsikring som selger/kjøper tegner skal gi deg nytt kamera hvis du er uheldig og ødelegger det uforskylt eller ved uvøren bruk,du kan si det sån ay du behøver ikke og beskymre deg for å være forsiktig med hvordan du bruker kameraet,drukner det så skal du få et nytt eller om du mister det ned en fjellskrent etc.Denne forsikringstypen dekker ikke tyverier.

Dette er med forbehold da jeg ikke har kjennskap til Ekspert sin forsikring.

Fra expert sine nettsider:

En innboforsikring dekker skader som skyldes brann, vann og innbrudd.

Expert Trygghetsforsikring dekker i tillegg alle plutselige og uforutsette hendelser unntatt tyveri/tap.

De har lagt ut forsikringsvilkårene på sidene sine.

Jeg tror de vilkårene er nokså like i de fleste butikkene - dvs at de dekker "plutselige og uforutsette" hendelser (i praksis betyr dette sjeldne og usannsynlige hendelser) - og du må ha vist tilstrekkelig aktsomhet for å få dekning - så dersom du "mister" kameraet ditt - så spør de - "hva gjorde du for å unngå å miste det?"... osv.. (det er jo forsikringsselskapet som du melder skaden til - ikke butikken som regel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...