Casiraghi Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Blir sikkert ikke no mer forvirra nå vil jeg tro, meeeen det er enda 1mnd til jul... Hehe. Det er jo sant. Men bursdagen er ganske tidlig i desember, så da tar vi en liten kombinasjon der. Men det er vel mulig at nettbutikkene (les: Komplett.no osv) kommer ut med tilbud rundt juletider? Så trenger forsåvidt ikke å bestille idag, men heller vente to-tre uker. Å satse på at vedkommende ikke utvider fotointeressen er jo en stor sjanse å ta. For så å være "stucked" med et kamera som ikke kan oppgraderes. Den sjansen tror jeg ikke at jeg tar. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Da er det slr som gjelder.. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Høres bra ut Kristian. Er det sånn at dere som ikke er tilhenger av D40 er såpass kresne at kun det beste er godt nok? Om det er mulig å få et noen lunne objektivt svar på dette. For om dette er tilfelle, at D40 ikke har de helt vanvittig avanserte innstillingene som kun en proff fotograf mestrer/trenger, så må det jo være mer en greit nok til vanlig bruk. For om det kun er de som er veldig veldig kresne på ting som ser forskjell på et bilde tatt av D40 eller D80/90 så er det jo like greit for meg å kjøpe D40? Det har ingenting med å være kresen å gjøre og det har heller ikke noe med at du ikke kan ta gode bilder med en D40. Det har mer med å gjøre at du kan få mer funksjonalitet ved å velge noe annet. Og det er ikke noen høyere terskel for å ta i bruk konkurrentene enn D40, innstillingene på alle sammen er noenlunde like. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Sånn som for eks sony? Sony A300: - Liten optisk søker - Ikke værtetting - For lav innebygd blitz - Skulle gjerne hatt litt større grep - Litt lett kamerahus, blir litt ubalansert ved tyngre objektiver Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Eller en Pentax K200D eller en Olympus 520 eller Canon 1000D, alle disse får du til til rundt 3990 på enten Japanfoto eller Elkjøp. Eller kanskje kjøp en Nikon D80 brukt hvis du er svak for overeksponering og mye etterarbeid i PS Endret 12. november 2008 av Karabin Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Holder med de andre om og kjøpe D40.Nå som du har penger til overs så er blits og foretrekke,bare husk at den kan vries så du kan rette lyset i taket. Her er et par lenker,som forklarer hvor enkelt D40 er og bruke. http://www.dpreview.com/reviews/nikond40/page8.asp Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg hadde tatt de samme bildene med D40 som jeg tar med min 20D. Eller hvilket som helst annet kamera. Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Takker for en kjempefin respons på posten min. Dette har hjulpet utrolig mye. Nå tenker jeg å ligge som "gjedda i sivet" og bare vente på at en av nettbutikkene legger ut et kjempetilbud frem mot første uken i desember. Det er vel ikke helt utenkelig at det skjer? Men å få d40 mer ned i pris er vel å være i overkant optimistisk. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Høy sannsynlighet at det er noen gode tilbud før jul Men tror kanskje du får det like billig i en forretning som over nettet, og det er jo lov å prute der og, ta med deg utskrift av det beste tilbudet du finner på en norsk nettside, så matcher som regel de fleste store kjedene som Lefdal, Elkjøp og Expert dem Lykke til med kamerakjøpet! Endret 13. november 2008 av Karabin Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Kjedene setter prisene opp, ikke ned før jul. Det vet jeg, fordi jeg jobbet på Elkjøp som student. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Kjedene setter prisene opp, ikke ned før jul. Det vet jeg, fordi jeg jobbet på Elkjøp som student. Noe annet ville vært idioti ut ifra et handelsøkonomisk ståsted. Men i romjula og utover; så kan det nok komme en del gode tilbud. Tom Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Litt sent hvis han skal ha det som julegave..... Men kanskje det beste er å gi et gavekort i en kameraforretning, så kan den som skal ha det velge selv og samtidig utnytte de beste tilbudene. Men det er jo noen tilbud før jul, når de tømmer lagre og skal selge ut utgående modeller.. Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Sjekket nettopp Experts siste katalog. D40 med en fotobok var det vel og 3 års check and clean til den nette sum av 2495,- Sleng på en SB-400 blits og du har en utmerket nybegynnerkombo til en bortimot uslåelig pris. her er link til D40 hos expert mvh Øystein Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Kjøpte nytt entry-level SRL for en måneds tid siden, og så på Nikon D40, Canon 1000D og Olympus E-420. Synes D40 hadde treg autofokus og ble levert uten stabilisering, og likte ikke søkeren (plasseringen av informasjonen) og grepet i E-420. Endte opp med en 1000D med IS-objektiv, denne var også eneste med LiveView. Alle kameraene i denne klassen tar bra bilder (blir de dårlige, kan du sjelden skylde på kameraet :-), det som er viktig er at synes det er godt å holde i, og at søkeren passer for deg. Dersom det fantes et kamera som var perfekt, ville valget vært altfor enkelt. Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Takk for tipset alkymist! Da blir det nok et D40 med SB-400 blits. Om prisene skrus i været nå før jul, så må man vel snart begynne å handle. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 2500kr for en D40 med objektiv er ingen dårlig pris hvertfall. Har vel såvidt jeg vet aldri vært noe lavere enn det.. Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Noen som vet noe om dette kameraet? http://www.pixmania.com/no/no/1434167/art/...h50b-svart.html Lenke til kommentar
# offline Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Du har også nye Pentax K-m til 2999kr. inkl. fotobok til verdi av 299kr. Nevner dette p.g.a. at den er helt ny og ikke alle vet om denne, ikke p.g.a. at jeg er fanboy Check it out:) Endret 19. november 2008 av northpentax Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Sjekket nettopp Experts siste katalog. D40 med en fotobok var det vel og 3 års check and clean til den nette sum av 2495,- Sleng på en SB-400 blits og du har en utmerket nybegynnerkombo til en bortimot uslåelig pris. her er link til D40 hos expert mvh Øystein Expert skriver i dag 3499,- Japan Foto tar 2799.- http://www.japanphoto.no/product/digital-s...-s-dx-18-55-ii/ 3999,- for D60 kit er vel heller ikke så ille? http://japanphoto.no/product/digital-speil...-s-dx-18-55-vr/ Endret 19. november 2008 av fcuk_IT Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 EOS1000D-kit hos Lefdal med IS-objektiv til 3495 denne uken er også et greit alternativ: http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...alogCategoryID= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå