Gå til innhold

Gamer PC 20-30k.

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe meg en ny gaming PC til mellom 20000 og 30000. Jeg ser helst at den er nærmere 20 en 30 men det er ikke farlig heller om det går litt oppover.

Jeg har noen få kriterier:

2 (ihvertfall 18tommer) skjermer.

Windows Vista 64 bit.

3 harddisker (En til OS og to store til lagring)

Høytallere (Helst 5.1).

Den må bygges av butikk/selskap.

Ellers er det bare til å være kreativ og finne et bra oppsett :).

Noen som har noen forslag til meg? :)

Endret av CfChrismo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok billigere å kjøpe deler, i min tråd litt lengre ned på siden har jeg sjekket det. Da var det 2-3 høvdinger å spare på å bygge selv. Allikevel sier nå trådstarter at han ikke har planer om å bygge selv, så da gikk jeg ut ifra det. ; )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

ja, men det er 2000-3000, ikke minst 5000 ! skal du ikke bygge selv hadde jeg virkelig sett på den pcen fra multicom, i og med den har den nye typen sokkel fra Intel som absolutt og ha med i oppsettet ditt!

Lenke til kommentar
ja, men det er 2000-3000, ikke minst 5000 ! skal du ikke bygge selv hadde jeg virkelig sett på den pcen fra multicom, i og med den har den nye typen sokkel fra Intel som absolutt og ha med i oppsettet ditt!

Takk for svar til dere :). Som sagt har jeg ikke lyst å bygge selv. Begge PC'ene så ganske pene ut egentlig. Eneste med komplett-pakken da er at der får jeg ikke 64 bit noe jeg er ute etter så jeg får brukt mer en 3gb ram. Må se litt nærmere på den Multicom sin :). Noen flere forslag der ute?

Lenke til kommentar
du kan vel lage en handlevogn og vise oss dette sull da?

Handlekurv som viser besparelsen mellom en selvbyggerpc og en Komplett-PCen:

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=86831

Der er det: ca 23500 - ca 19000 = ca 4500 kr

Hvis du er litt smart og ikke bruker utrolige 3300 kr på et kabinett er du over 5000 med en gang!

Unødvendig stæsj som dyre tastaturer, "Gratis OS", minnekortleser, bluray brenner og en prosessor som koster litt mindre men tilnærmet lik ytelse, kan du presse det enda et par hakk ned. Så ja jeg har rett i at det er MINST 5000 kr å spare på å være litt smart.

Multicom-PCen som er nevnt i andre post er derimot et veldig fint valg.

Endret av sull
Lenke til kommentar

du må gjera handlevogna tilgjengeleg for andre sull. (no virker den)

sull: Korleis du klarer å få det for deg at det er 5000 kroner å spare på bygge sjølv fattar eg ikkje. Så mykje er det ikkje mogleg å spare ved å velga dei same delane. Kvifor ikkje finne deler hos netshop og så få dei til å byggja den for 370 kroner. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=49566

edit: Anyway, når du skal bruke så mykje pengar på ein ny pc ville eg ha venta litt sidan Intel snart (les: i desse dagar) kjem med ein ny plattform. Her kjem det nye hovudkort og nye prosessorar. Ville nok ha sjekka desse ut sidan rykter går på om 5-10% auke i ytelse

edit 2: i7 yter viss ikkje så bra som eg hadde håpt på :wallbash:

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

handlevognen fungerer ikke? å selvfølgelig er det penger å spare vist du bytter ut delene? å du sa eksakt samme maskin til 5000 kroner mindre.

Skal trådstarter ikke ha i7 kan du også se på denne fra netshop og konfiguere selv, anbefaler her å bytte kabinett (Lian Li kabinettete er av ypperste kvalitet), strømforsyning til corsair 750w, Mushkin xp-2 8000 4gb minne, skjermkort til 4870x2, resten velger du etter behov og slikt ;)

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

1) Handlevognen fungerer.

2) Med de samme delene sparer man ca 4500.

3) Med et gram vett i hodet kan man spare langt mer ved å velge et par andre løsninger, men eksakt samme ytelse og nesten samme pc, noe som er hovedpoenget med en gamingpc, som den Komplett-PCen.

4) Jeg vil råde trådstarter til å vente til den nye socketen til intel kommer ut da det er rykter om prisnedsettelse på 775 og bedre ytelse på den nye generasjonen prosessorer.

Endret av sull
Lenke til kommentar
du må gjera handlevogna tilgjengeleg for andre sull. (no virker den)

sull: Korleis du klarer å få det for deg at det er 5000 kroner å spare på bygge sjølv fattar eg ikkje. Så mykje er det ikkje mogleg å spare ved å velga dei same delane. Kvifor ikkje finne deler hos netshop og så få dei til å byggja den for 370 kroner. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=49566

edit: Anyway, når du skal bruke så mykje pengar på ein ny pc ville eg ha venta litt sidan Intel snart (les: i desse dagar) kjem med ein ny plattform. Her kjem det nye hovudkort og nye prosessorar. Ville nok ha sjekka desse ut sidan rykter går på om 5-10% auke i ytelse

De ryktene om 5-10 % stemmer nå vertfall ikke. Og du trenger ikke å høre på rykter lenger, da faktiske tester av Core i7 ligger ute på nettet. :)

Bit-Tech og HW.no har f.eks. testet prosessoren og den yter ikke så voldsomt i forhold til prisen. Core i7 920 er vel den som yter best i forhold til prisen. Klokker godt gjør den også. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
oki.. beklager at eg misforstod litt.. trudde du meinte generelt at ein kunne spare 5000. Ja, eg er heilt enig i at du kan få ein betre pc til ein betydeleg lågare sum enn hos komplett.

HenrikPC: linken din virker ikkje

fikset den nå ;)

Lenke til kommentar
De ryktene om 5-10 % stemmer nå vertfall ikke. Og du trenger ikke å høre på rykter lenger, da faktiske tester av Core i7 ligger ute på nettet. :)

Bit-Tech og HW.no har f.eks. testet prosessoren og den yter ikke så voldsomt i forhold til prisen. Core i7 920 er vel den som yter best i forhold til prisen. Klokker godt gjør den også. :)

Slik jeg ser det er jo i7 ganske dyr. Er det virkelig mer ytelse, eller er det heller det at dette er "neste" generasjon?`

Så på den multicom, men den PC'en kommer uten skjerm. Selvsagt ingen problem å kjøpe skjerm selv da. Men hva er rådet da? Bør jeg vente en måneds tid før jeg kjøper?

Har litt lyst på PC no da WotLK er her og FM 09. Men har egentlig ikke store problemer med å vente heller.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er jo i7 ganske dyr. Er det virkelig mer ytelse, eller er det heller det at dette er "neste" generasjon?`

Så på den multicom, men den PC'en kommer uten skjerm. Selvsagt ingen problem å kjøpe skjerm selv da. Men hva er rådet da? Bør jeg vente en måneds tid før jeg kjøper?

Har litt lyst på PC no da WotLK er her og FM 09. Men har egentlig ikke store problemer med å vente heller.

Dersom du driver med multitasking er det masser å hente på å gå over til Nehalem. :)

Men for generell spilling er det lite, eller ingen ting å hente på å gå over til Nehalem. I Crysis viser testene et litt bedre resultat med Nehalem, men i f.eks. Far Cry 2 er det stikk motsatt. Der får du 10-20 FPS lavere enn med f.eks. en Yorkfield. Dette skyldes at spillet ikke liker arktitekturen til Nehalem så godt, men dette kan fikses med fremtidige oppdateringer går jeg utifra. :)

Lenke til kommentar
Dersom du driver med multitasking er det masser å hente på å gå over til Nehalem. :)

Men for generell spilling er det lite, eller ingen ting å hente på å gå over til Nehalem. I Crysis viser testene et litt bedre resultat med Nehalem, men i f.eks. Far Cry 2 er det stikk motsatt. Der får du 10-20 FPS lavere enn med f.eks. en Yorkfield. Dette skyldes at spillet ikke liker arktitekturen til Nehalem så godt, men dette kan fikses med fremtidige oppdateringer går jeg utifra. :)

Jeg driver jo med litt forskjellig egentlig, men mest spill. Blir nok litt videoredigering og programmering (med andre ord multitasking), men mindre av dette. Får vente litt og se det ann. Takk skal du ha for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...