Paasan Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 er det noen som kan forklare hva Lisens Forbrytelse er? og hvor jeg kan finne litt informasjon om detta??? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 hmmm....er du samma fyren som spurte om "Pirat Kopiering" i sted? Lenke til kommentar
Paasan Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 hvis det er den her du snakker om: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=102623 nope. men hvis du lurer på om det er en oppgave jeg har på skolen, ja. og jeg finner ikke noen verdens tingen på google/kvasir osv. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Tja...så vidt jeg vet er en lisensforbrytelse (ikke del orda ) at noen tar å bruker et program uten å ha lov til å bruke det, dvs at du ikke har lisens til å bruke dette programmet. F.eks når du kjøper windows, så får du en egen lisens som du limer på pc'en din. Bruker du en piratkopi har du ikke lisens, og er dermed en lisensforbryter. Sånn tror ihvertfall jeg det er Lenke til kommentar
muffe Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Tja...så vidt jeg vet er en lisensforbrytelse (ikke del orda ) at noen tar å bruker et program uten å ha lov til å bruke det, dvs at du ikke har lisens til å bruke dette programmet. F.eks når du kjøper windows, så får du en egen lisens som du limer på pc'en din. Bruker du en piratkopi har du ikke lisens, og er dermed en lisensforbryter. Sånn tror ihvertfall jeg det er Du trenger ikke å lime lisensen på PC'en din. Det ville tatt seg ut... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Jeg mente klistremerket du får med Windows cd'en. Dette er jo beviset på at windows er lisensiert? Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Jo, det anbefales faktisk at man limer lisensen på pc'n. Det står så i heftet til windows dersom du kjøper det løst. Vi har bygget en del pc'er som vi har solgt til kunder i det forrige firmaet jeg jobbet i, og der gjorde vi det slik. De pc'ene som ikke har et slikt merke har som regel heller ingen gyldig lisens... På svært mange nye ferdig pc'er er det et slikt lite merke med key'en på. De gjør det veldig enkelt for noen å knabbe en key spør du meg... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 dette gjelder jo bare windows, og lisensforbrytelser omfatter mere enn windows. Norton Antivirus leveres f. eks. ikke med et slikt klistremerke. Ikke Nero heller, for den slags skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå