Gå til innhold

200 skole timer fravær .., whoho -.-

andri2

Anbefalte innlegg

Altså, de å kommentere skrivefeilene til trådstarter gir han kanskje et hint om at han faktisk kunne ha bra av litt mer skole. Han blir jo ikke mobbet, han er jo bare lei. Det er 100 % opp til han å innse at han kommer til å få et ganske lusent liv som voksen hvis han ikke fullfører iallefall ungdomskolen.

Jeg hadde ikke orket å jobbe hele livet mitt i kassa på rimi feks (men der må du jo kunne litt matte, så den jobben er kanskje ikke innenfor rekkevidde)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes folk med 20 år på skolebenken, som fortsatt skriver "hvem skjermkort." Skrivefeil er ikke en direkte link til dårlig skolegang. Jeg ble lei av at fyren som kommenterte skrivefeilene til trådstarter selv ikke klarte å skrive riktig.

Og fravær har forøvrig ingen verdens ting med IQ å gjøre, for de som måtte tvile på det.

EDIT: Du har heller ingen garanti for at han får et lusent liv hvis han ikke fullfører ungdomskolen. Det er idiotisk å slutte skolen, ja. Men for dere å si at skrivefeilene hans er pga. fraværet, eller at fraværet beviser at han har lav IQ, er også idiotisk. :whistle:

Endret av BungieMan
Lenke til kommentar
Bungieman, hvor mange muligheter har man i Norge uten fullført ungdomskole?

Som jeg sier, det er idiotisk å slutte på ungdomskolen. Men å si at

"Det er 100 % opp til han å innse at han kommer til å få et ganske lusent liv som voksen hvis han ikke fullfører iallefall ungdomskolen.", blir ikke riktig! Du har ingen garanti for at det blir slik!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hvordan trådstarter har det. Jeg har kun et halvt år igjen på VG3, har aldri hatt mer lyst til å droppe ut enn nå. Hvorfor gjør jeg det ikke? Fordi jeg vil heller gå på skole nå enn senere i livet. Du kan være så smart du bare vil, norske arbeidsgivere gir faen. Har du ikke fullført ungdomsskolen, kan du se langt etter en "vanlig" jobb. Bare hold ut, og konverter misnøyen din mot skolen til et ekstremt hat mot alle sider av samfunnet, og bli en misantropisk sosiopat.

Denne posten er faktisk veldig hjelpsom, bare du ignorerer den siste setningen min (eller nest siste, kommer an på hvordan man ser på det).

Lenke til kommentar
Du vil jobbe 2/5 av skoledagene når du går i 8. ? Lykke til...

PS: Slutt å grin og mann deg opp, mange som går gjennom det samme, eller verre.

Han har mista begge foreldrene, kan det bli stort verre?

Det kan bli verre. Det at han slutter på skolen er verre. Vedder på at det var derfor phoNte ba han manne seg opp.

Skriv du masse orddelingsfeil med vilje nå eller? Må bare få det klart:P.. Du hadde masse orddelingsfeil selv.

oi sann. det var i hvert fall ikke men in gen. den der ord del ing en er ik ke så lett alt så.

Hehehe:P

Endret av Ccconker
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Er så fint at om du ikke kommer på skolen fra 1-10 klasse, så blir barnevernet koblet inn i samarbeid med skolen, og de henter deg. Frivillig eller ikke. Du har ikke noe valg de 10 første årene. Husk dessuten på at for de fleste er ungdomsskolen den VERSTE, og da mener jeg VERSTE tiden en går igjennom. Snakk med helsesøster om du har problemer utenom, og prøv så godt du kan og følge med i timene. Drit i de andre "fjortisene", de som har et problem.

Du kan klare deg vet du, er folk som har hatt større fravær som står stablet på beina enda, men det kommer aldri gratis..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723

Ligger på rundt 10 dager og 100 timer selv, almenn VG2.

Fant ut at jeg bare ødlegger for meg selv, uansett hvor sint jeg er på mine fosteforeldre/barneværnet/skolen, så ødlegger jeg kun for meg selv. Tenk litt egoistisk, tenk på deg selv. Du kan selvsagt alltid ta opp skolegangen igjen, men er mye bedre å bli ferdig så fort som mulig, så du kan nyte livet senere. Slik tenker jeg ivertfall.

Har mye å si hvordan syn de hjemme har på skolen, har de ett " gå på skolen ellers blir du uteligger" syn på det, får man ofte et negativt forhold til skolen. Men drit i dem, fullfør skolen, få en slækk jobb, og lev livet. Uansett om det vil si å spille WoW ( ikke noe i veien med det), eller noe annet random, opp til deg. men alt blir lettere med en fin jobb.

Lenke til kommentar

og hvordan har du tenkt å skaffe deg jobb når du bare går i 8?

er du heldig for du jobb som søndags selger for vg...

uansett hvilken jobb du har trenger du utdannelse, selv å jobbe som kassedame på rimi ser de på karakterene dine og vurderer om du er idet hele tatt egnet for arbeid, de kommer til å se en wannabe gangsta som gir opp skolen.

på de fleste plasser som tar inn ungdommer som arbeidskraft må man være ca minimum 16-18 år får å få lov til å jobbe

sorry dude, men uten utdannelse havner du på gaten enten som trygdesvindler eller narkoman.

life is a bitch, get used to it

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...