Pizzaen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Hei Har sett litt på "Websidekritikk" delen her og der er det noen folk som stjeler designet til andre sider og brukerne sier at det er ulovelig. Betyr det at viss jeg ser et kult design på en nettside også har jeg lyst til og ha noe lignende design på min nettside også lager jeg bildene og koden og alt selv også blir sidene litt like, er det ulovelig?? Også et spørsmål til: viss jeg lager en liten side som jeg bruker til blogg også viss jeg skriver om briteny en dag så søker jeg på britney på google også tar jeg det bildet og putter i bloggen min f.eks (laster det ned og legger det på webhotellet mitt seff), kommer jeg til og få mye problemer med det eller er ikke det noe og tenke på? husk, bloggen kommer liksom ikke til og få en milliard unike brukere per dag. Endret 10. november 2008 av Pizzaen Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Ja begge deler er ulovlig. Alt noen lager har de automatisk rettighetene til, uansett om det er et bilde eller et design. Men i praksis så er det ingen som vil på noen måte arrestere deg for å bruke bilder fra google og lignende. Svært sjeldent at slikt skjer. Samme gjelder nok forsåvidt design i de fleste tilfeller. Men er stor forskjell på å stjele et design og bli inspirert av det. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Vet at det er ulovelig og "stjele" bilder fra google, men "alle" gjør det jo så jeg er bare ute etter om det er stor sjangse for og bli tatt Inspirert var rett ord vettø Syntes det yterste på denne siden var noe jeg kunne ha brukt på siden min, den skyggen. Bare lurer på om viss jeg mekker noe sånt i photoshop, om det er ulovelig? Er helt ny på dette så kan ingenting enda, men blir vell en post i webkritikk forumet snart Endret 10. november 2008 av Pizzaen Lenke til kommentar
frisyre Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Nei, den skyggen kan du fint lage selv i Photoshop uten å bli anklaget for å stjele. Det er kun en liten detalj. Blir som å si at du ikke kan bruke hvit bakgrunn fordi noen andre gjør det. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Nei, den skyggen kan du fint lage selv i Photoshop uten å bli anklaget for å stjele. Det er kun en liten detalj. Blir som å si at du ikke kan bruke hvit bakgrunn fordi noen andre gjør det. Ok Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei Har sett litt på "Websidekritikk" delen her og der er det noen folk som stjeler designet til andre sider og brukerne sier at det er ulovelig. Betyr det at viss jeg ser et kult design på en nettside også har jeg lyst til og ha noe lignende design på min nettside også lager jeg bildene og koden og alt selv også blir sidene litt like, er det ulovelig??... Det kommer ann på hvor like de er. Det er lov til å stjele ideer fra andre sider, men plagiat er ulovlig, med mindre siden gir deg lov til å kopiere den som for eksempel GPL. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå