lars1 Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 noen som har peil på hvilket program man må installere på linux server for å få kjørt asp sider? Asp sidene fungerer flott med win2k server med dette er jo ekstrem ustabilt så er interrisert i å kjøre dem på en linux server... Lenke til kommentar
Naigewron Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Jeg vet det finnes noe som heter ChiliSoft ASP som er beregnet på Linux-servere, men jeg vet ikke om den tilbyr 100% støtte av alt innen ASP. Lenke til kommentar
reactor Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Dessuten er Chilisoft ASP DYRT! Har kjørt ASP på Windows servere i et par år nå og har aldri hatt problemer med at det er ustabilt... Du bør nok sjekke konfigurasjonen din. Lenke til kommentar
lars1 Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Har kjørt win2k men virker ustabilt. Win2k du også kjører? Noen andre alternativer til asp server i windows ? Lenke til kommentar
chma Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 ustabilt sier lite, er det os som krasjer, webserver som krasjer? hva er specs på server? Formatere eller legge inn alt på nytt? Lenke til kommentar
reactor Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Nå kjører jeg XP, men det kommer jo seff an på trafikken du har osv. Får du feil i script o.l.? Du bruker Win2K server også sier du? Hmm... bør jo tåle litt. Her på jobben hos oss har vi også en Win2K Server som jeg har lagt intranet på. ASP og Access som blir brukt der da, og selv om vi ikke er mer enn ca 50 stk, så er det mye data som går frem og tilbake. Funker iallefall utmerket her ja! Har vel klart å kræsje den èn gang, men det var pga av en ugyldig sql-spørring som Access-driveren tydeligvis ikke taklet så godt, hehe. IIS ble fullstendig låst og sto kun å jobba med den ene queryen. Synd jeg ikke husker hva det var jeg skrev Uansett, kjør på med patcher og drivere til hovedkort osv osv osv. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 såvidt jeg vet skal det gå phett å kjøre asp på en linux. problemet er da at du må bruke jScript i asp istedenfor vbscript som er 'default' på windows-baserte servere. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Jeg vet det finnes noe som heter ChiliSoft ASP som er beregnet på Linux-servere, men jeg vet ikke om den tilbyr 100% støtte av alt innen ASP. Chili!Soft ASP heter nå Sun ONE Active Server Pages... Hvis du har tenkt å kjøre diverse scripting (JSP, ASP, ColdFusion og PHP språk anbefaler jeg Sun ONE Web Server...(den het før iPlanet...de fleste Linux nerdene har vel hørt om det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå