Gå til innhold

Nokia eller sony ericsson? Hva bør jeg velge?

Torjus

Anbefalte innlegg

Har hatt iPhone en stund nå, og er lei tastaturet og måten å bruke den på. Enkelte ting er så tungvindt. Har veldig lyst på C905, pga kameraet, men det er den enestre grunnen også, den er litt for tung og stor synes jeg etter å ha prøvd den. Har sett på nokia også, pga jeg elsker menyene deres (spesielt hvilemodus med kalender osv). Har sett på N85, men føler at den er litt plastikk aktig i kvalitet?

Er åpen for andre forslag, helst nokia eller SE.

Vil ikke ha touch!.

Funksjoner:

-Kalender: Ja, gjerne litt proff.

-Email klient: Ja

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Enten vanlig eller skyve.

-Vekt: Max 140g, helst rundt 100g.

Skjerm:

-Størrelse på skjerm: Minst 2,2", gjerne mer.

-Touchscreen: NEI!

Pris:

Jeg har mellom 3000 og 4500 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): Nei

Diverse:

-Kamera: Ja, med autofokus!

-Videokamera: Ja.

-Symbian: Gjerne.

-Blåtann (Bluetooth): Ja, gjerne med A2DP

-FM sender: Gjerne.

-Internminne: Minst 4gb hvis den ikke støtter minnekort.

-Minnekort?: Ja

-MP3: Ja

-wLAN: Ja

-GPS: Ja

-Batterilevetid: Må helst overleve ei helg med vanlig bruk.

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag?: Alt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...lign=Sammenlign

Jeg hadde gått for N85 (eventuelt N79). Byggekvaliteten har jeg hørt begge deler om, både at den skal være dårlig og bra. Men foreløpig er det ikke mange som eier den og har kommet med tilbakemeldinger, så jeg vil anbefale deg å enten vente til flere tester kommer, eller å teste den selv i butikk. På den måten finner du ut om du vil være fornøyd med byggekvaliteten, i stedet for å vurdere avgjørelsen på de første par-tre tilbakemeldingene, som gjerne kan ha vært for negativ/positiv.

Review: http://mobilearsenal.com/review/nokia_n85_...troduction.html

(Har ikke fått lest gjennom selv enda, men førsteinntrykket er at det virker nøytralt, og at telefonen er bra testet.)

Lenke til kommentar

Dessverre har E-serien lite fokus på kamera.

Bildekvaliteten er dessverre så som så. Som oftest blir bildene dårlige, og kameraet henger etter. Unntaksvis kan du få greie bilder, men da skal også alt klaffe.

Det største problemet er at bildene blir svært kornete, og dette gjelder naturlig nok i størst grad når belysningen er dårlig. Men selv i god belysning merkes det altfor godt at mobilen har for dårlig lysfølsomhet.

(http://www.amobil.no/artikler/nokia_e66/54232/3)

Den mangler også FM-sender, ellers har den det trådstarter etterspør. N95v1/N95-8GB og N82 gjør også det, og har bedre kamera, men taper seg noe på batteritid. Derfor holder i alle fall jeg en knapp på N79 eller N85. Sistnevnte har alt, inkludert FM-sender og større skjerm, og likevel bra batteritid (noe dårligere taletid enn E66, men bedre standbytid).

Lenke til kommentar

Takk for fyldige tilbakemeldinger :)

Etter å lest testen til amobil av N85 i dag så ble jeg veldig skuffet. Mobilen er har perfekte spesifikasjoner, men hvis kvaliteten virker så dårlig så er jeg skeptisk :( Må prøve denne fysisk før jeg vurderer denne.

Lenke til kommentar

Ja, jeg synes det virker veldig rart. Ikke fordi jeg "ville" at den skulle være bedre (noe som gjerne hadde vært tilfellet hvis jeg skulle kjøpe den selv, men jeg har bestemt meg for en annen modell, uten at det var pga N85s byggekvalitet) - rett og slett fordi det ikke samsvarer med andre tester på nettet.

Et kjapt nettsøk viser at jeg ikke har feil inntrykk, den kommer faktisk jevnt over bra ut. På Mobilereview.com, som jeg linker til over, får den "highly recommended" ser jeg. På de første treffene ("N85 review"), så finner jeg videre:

Now, to sum up the Nokia N85 mobile phone, we at mobilefonereviews.co.uk really are excited about this handset and believe it is going to be a massive hit when it hits the market. It’s stylish and very cool and has technology oozing from it like no other, except for the N79. It will definitely keep any owner of this marvellous handset amused, entertained and occupied endlessly with which ever feature or function that is being used. Well done Nokia. We can’t for the Nokia N85 to be released.

http://www.mobilefonereviews.co.uk/phone-r.../Nokia-N85.aspx

MY N85 REVIEW (MAYBE THE BEST NSERIES YET)

http://www.mobileworldinnovation.com/2008/...n85-review.html

The Nokia N85 is priced at around 665 USD before tax and interest premiums. Yes it is a pricey phone but yes, its worth the price totally.

http://www.nokiasymbianthemes.com/explore/...artphone-review

Nokia N85 first impressions

The Nokia N85 is an excellent performer with a full bag of features on board. It's got pretty much every modern feature there is and there are no obvious compromises made feature-wise. The N85 has left us with nothing but good impressions and we are looking forward to taking a final unit for a spin.

http://www.gsmarena.com/nokia_n85_nokia_n79-review-277p2.php

Nokia N85 is going to enter retail sale in October priced 450 euros, that’s quite an adequate sum charged for an extremely compact smartphone coming with a reach bundling, neat design and an unmatched experience. N85 works equally fine as a multimedia player, a digital cam or a gaming console. The developers did their best to optimize every tiny part of the controls. Nokia N85 isn’t a controversial product like the cult N95: it doesn’t display any apparent weaknesses (e.g. short battery life, assembly quality) which served as good soil for the criticism which sprouted up almost immediately whenever N95 was being discussed; the functionality level didn’t jump far above that of the predecessor model, though the implementation of certain features was greatly improved. At the same time, the price isn’t biting. This model is one of the best solutions which became available during this year, for sure.

http://www.smape.com/en/reviews/nokia/Nokia_N85-rev.html

Så jeg ender opp med å ikke helt vite hva som stemmer. Jeg tror absolutt det er en god løsning å prøve i butikk før et eventuelt kjøp, slik at du ikke blir misfornøyd med det i ettertid.

Lenke til kommentar

Selv om Nokia ikke har fokusert så veldig på multimedia i E71, er dette en telefon jeg absolutt vil anbefale. Var selv lei av iPhone og valget endte på denne nydelige qwerty-telefonen, og jeg angrer ikke for alt i verden.

Uansett hva så vil jeg anbefale deg å gå for Nokia. Det virker som at det er en del mer feil på SE, og jeg synes Nokias menysystem og grensesnitt er bedre og mer brukervennlig enn SEs. Men dette er jo smak og behag.

Lenke til kommentar

Hadde iallefall ikke godt for Sony Ericson !!!

Kjøpte dyreste (beste?) modell her for ca 4 år siden.. hadde den i 14 dager så kastet jeg den i murveggen så det sprutet plast og integrerte kretser veggimellom.. forbanna møl !!

Så noen år senere (i år) så kjøpte jeg Sony Ericson igjen (dumme meg).. har roet meg ned nå, så den har ennå ikke gått i veggen.. men fy f.. for noe drit, i forhold til Samsung, Nokia etc..

Ustabil, og elendig lade funksjon..

Lenke til kommentar

Jeg ville godt for Nokia N82. Forbanna stødig mobil, som har alt du kan tenke deg.

Skjermen er på 2.4", og generelt veldig fin. Den har Symbian, den har minijack, den har støtte for minnekort opp til 32GB, den har 5mp kamera (med en god linse! Ikke bare mp her :))

Den har vga oppløsning på videoopptaker som etter min mening tåler tv og pc skjermer godt.

Den har ikke joytick, men en god d pad, den har ekte blitz. Og den har etter min mening veldig gode taster. Her vil jeg anbefale deg å prøve, for mange hater disse tastene.

Men jo hvor var jeg; Den har selvfølgelig super 3g, den har god lyd i mp3 spilleren, den har gps og den har bevegelsessensor.

Amobil har også testet denne mobilen. Da den ble testet fikk den seks, men det er mulig at det har blitt nedjustert siden mobilen nå er ca et år gammel.

Nokia N82 koster ca 3000 kroner uten abonnement.

Lenke til kommentar
Har hatt tre nokiaer og alle har vært enormt trege og år inn på mapper og programmer automatisk. Kan hende det er bare uflaks fra min side. Men tenke jeg bare skulle føye det til ;)

En Sony Ericsson som er ca like bra, er endra tregere ;)

:thumbdown:

Dette tror jeg er noe av det mest patetiske jeg noensinne har lest her inne!

Og det viser med all mulig tydelighet hvilken Nokia fanboy du er!

Nokia har S60 på sine mer avanserte modeller, dette er generelt tregere enn alt av lukkede SW, inkludert A100 og A200 fra SEMC.

Til trådstarter.

Trenger du S60 i det hele tatt, vet du hva dette er?

Morsomt å se folk anbefale det slik uten videre.

Modeller som kan være aktuelle:

Nokia: (S60) N82, N79, evt 5800.

SEMC: W902, C905, evt G705.

Samsung bruker også S60, her vil jeg trekker frem I8510, kanonmobil med alt, betydelig bedre på lyd enn C905 og N82 bl.a.

Kamera er det beste du får tak i en mobil pr idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...