Gå til innhold

Lei av å holde på å bli påkjørt.

michael691

Anbefalte innlegg

Jepp. Dette har skjedd meg 3 ganger faktisk! Hendelsen er slik:

Se for deg en rett vei med en sving til høyre. Det er rødt lys på denne rette veien OG rett i svingen på den høyre veien. Når begge blir grønne (for bilen og for de som går (hva nå det heter igjen..xD) kjører bilen til høyre, da går jeg over gata også siden det ble grønt. Og bilen holder på å kjre RETT på meg. Og de tuter og ser sinte på meg. Det var faen meg grønt lys for meg også.

Håper dere forstår.. xD kan nok lage en tegning i paint..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge bilen har et rundt grønt lys, betyr ikke det at de ikke har vikeplikt for andre. Har de en grønn pil derimot, skal det ikke være noe som kan komme i veien (så fremt at alle i krysset handler ut i fra lysbestemmelsene). Dessverre er nok ikke like klar over det. :) Det er i hvert fall ikke du som gjør noe galt.

Lenke til kommentar
Biler har uansett vikeplikt for fotgjengere. Det er common sense. Er aldri lov å kjøre ned fotgjengere, selv om de går på rødt lys. Drap er det okkesom.

Akkurat det tror jeg folk skjønner, og folk blir som regel ikke overkjørt heller. Man at folk tuter og opptrer aggresivt, viser jo bare at folk ikke skjønner at de tar feil.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det samme flere ganger, første gang i ung alder. Opplevelsen av å nesten bli nedkjørt og deretter tutet på av et stygt kvinnfolk i overgangsalderen satte en god støkk i meg da. Så de to siste gangene har jeg tatt meg den frihet å lene meg godt over panseret på bilen for å oppnå skikkelig øyekontakt med føreren, og så peker jeg på den grønne mannen til beskjeden har sunket inn. Du velger selv om du vil legge til fingeren som avslutning for å virkelig gni det inn, selv synes jeg det blir litt for uhøflig.

Det må også nevnes at du ikke bør gjøre dette om flere biler skal inn til høyre, da du i så tilfelle ødelegger trafikkflyten.

Lenke til kommentar

Mange bilister er aggresive... men noen er mer enn andre.

Jeg og 2 venner av meg skulle over veien og bilen til venstre stoppa opp så vi begynte å gå over veien, så kommer det en gammel mann fra høyre som bare kjørte uten å bremse... Vi løp den siste biten og det var ikke langt ifra for å bli truffet. Fikk faktisk fingeren i samme slengen da.

Dette skjedde rett utenfor Strømmen Storsenter.

Lenke til kommentar

tenker på en den regelen som gjør at det ikke er ulovlig å gå på rød mann i norge, eller så har det iallefall blitt sagt i media.

aftenposten konstanterer med at du kan gå på rød men ikke vis du er til hinder for annen trafikk: Vil forby å kjøre på rødt, og iallefall en taxisjofør står på krava: Fotgjenger påkjørt - sjåføren krever erstatning for bilskader

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
ser krysset ca slik ut:

kryss.jpg

hvis det og bilen får rundt grønt lys uten pil så har de da fullt ut vikeplikt for deg spesielt da du får grønn mann.

Krysset så AKKURAT slikt ut ja. Da de kommer nedenfra og skal til høyre går jeg over gata mot toppen av bildet. Neste gang det skjer skal jeg vise blanke fingeren. De må seriøst se seg for.

edit: For jeg går på grønt hele tia. Selvom begge har grønt så må han passe på. Kanke bare gasse på når han ser at noen går over gata..

Endret av Arild_Banankake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...