Gå til innhold

Ekstremister marsjerte på krystallnatta

Anbefalte innlegg

Venstre-ekstremister bruker krystallnatta som argument for argumentere imot demokrati og ytringsfrihet:

#link fjernet da den går til ei rasistisk side#

Temmelig selvmotsigende. Det som skjedde på krystallnatten viser nettopp hva slike holdninger kan føre til. Synes heller man burde gjøre noe for å gjøre folk oppmerksomme på lignende scenarioer som kan komme i fremtiden. For eksempel at nordmenn kjeppjager og terroriserer muslimer i Oslo, eller eventuelt omvendt dersom muslimene rekker å komme i flertall.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er argumentene mot demokrati og ytringsfrihet? Jeg mener at karen ikke har ett poeng, slik som Israel behandler sine naboer, så er det legitimt å kritisere de. Å sammenligne kritikken mot staten Israel som en overføring fra kritikken mot jøder er latterlig.

Det eneste jeg ser av anti-demokratiske tanker og ytringsfrihet er på denne nazistsiden du linker til som bruker nettsider som vigrid og norgespatriotene som nyhetskilder.

Gjerne siden disse sidene demoniserer muslimer på samme måte som jødene ble demonisert. Så er ironien i slike kommentarer overveldende tragisk.

Hvorfor ser du på det som ett scenario at nordmenn kjeppjager muslimer eller motsatt? Tyskland på 1930-tallet var i en forferdelig økonomisk situasjon og man trengte syndebukker, uansett så var lederene så autoritære at det var få som turte å gjøre mye og ble passive.

Med tanke på muslimhetsen i dagens samfunn, gjerne påvist på dette forumet. Der man snakker om at de vil ta over verden og gjøre revolusjon og innføre sharia. Så er det greit å kunne minnes krystallnatten og tenke seg litt om før man kommer med slik demoniserende kommentarer om en hel folkegruppe.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Det stemmer nok. Det er bare et spørsmål om hvordan man definerer noe. Noen kaller en spade en spade, andre kaller en spade en antisemitt.

Jeg vil ikke være "venn av jødene" noe mer enn jeg vil være "fiende av jødene". Jødene er en religiøs gruppering med utspring fra Midt-Østen, og har generelt sett mye til felles med kristendommen og islam.

Rent bortsett fra det er jeg ganske uinteressert i religionen. La folk tro det de vil, når man kaller seg 'venn av jødene' føler jeg at man dermed indirekte gjør seg til uvenn av noen andre.

Det er kontraproduktivt.

Lenke til kommentar

En ting jeg alltid har lurt på angående Vigrid (og forsåvidt andre ekstreme grupperinger). Hvis de virkelig er "troo" nazister (nynazister) og mener det de gjør, mener og tror på er rett hvorfor skjuler alle ansiktene sine bak masker på samlingene deres? For hvis de oppriktig mener det de tror på er rett burde de jo ikke ha noe å være flau/redd for. Eneste er selve lederen Tore Tvedt som er fullstendig ærlig om hva han står for. Nesten så han skulle hatt cred for det.

Terrorist.jpg

0050_ku_klux_klan_03.jpg

1005261838.jpg

Hva har islamistiske terrorister, ku klux klan og vigrid (bortsett fra Tore Tvedt) til felles? Jo, de skjuler ansiktene deres. De vil ikke bli tatt, ergo vet de at de kan bli tatt fordi de gjør noe galt. Dermed VET de at de gjør noe galt. Hadde de vært fullstendig hjernevasket og ikke visste bedre hadde de ikke skjønt at det de gjorde var galt og da hadde de ikke trengt å skjule seg. Disse derimot vet jævlig godt at det de gjør er galt. Og det er det som er skummelt, fordi disse menneskene er ikke noe annet enn onde. En annen ting er at det også beviser at selv de må mene det er galt. Da burde det ikke være noen tvil om at dette bare er noe piss. Og når jeg leser nyheter om f. eks. David Irving blir jeg så sinnsykt irritert over at det fremdeles skulle være gjenstand for tvil i denne saken.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...