Bruker-93156 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Må nesten bli kamera først da Endret 11. november 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 17-35 er ute av produksjon ja... Ny 70-200VR? Faen om den kommer etter at jeg kjøper nåværende... Hmmm... Men jeg regner med at både den og 70-200 VR er under oppgradering. Rykte om en ny 70-200 har gått i minst et år nå, og jeg tror ikke det er så veldig sannsynlig. Ja, den er ikke helt optimal på FX, men Nikon har jo store problemer med å dekke etterspørslen av dagens versjon, så sett fra Nikons synspunkt, hvorfor bruke masse ressurser på å oppgradere? De bør starte med å hente inn underskuddet på de lange teleobjektivene, 500/600mm står jo folk på venteliste i månedsvis for å få tak i. Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 17-35 er ute av produksjon ja... Ny 70-200VR? Faen om den kommer etter at jeg kjøper nåværende... Hmmm... Men jeg regner med at både den og 70-200 VR er under oppgradering. Rykte om en ny 70-200 har gått i minst et år nå, og jeg tror ikke det er så veldig sannsynlig. Ja, den er ikke helt optimal på FX, men Nikon har jo store problemer med å dekke etterspørslen av dagens versjon, så sett fra Nikons synspunkt, hvorfor bruke masse ressurser på å oppgradere? De bør starte med å hente inn underskuddet på de lange teleobjektivene, 500/600mm står jo folk på venteliste i månedsvis for å få tak i. Nikon er inne i en prosess der de oppgraderer optikk som klart faller gjennom på digital FF. Med høy-megapiksel-kamerahus vil problemene endel objektiver har, bli enda klarere. Og optikken er jo en svært viktig faktor ved systemvalg. Dermed har det mindre betydning om en selger veldig bra av et objektiv - dersom det ikke konkurrerer godt nok i et viktig segment, bør det kanskje oppgraderes. Og utviklingskapasitet og produksjonskapasitet er jo to helt ulike ting da - i praksis vil det ene verken hjelpe på eller komme i veien for det andre. Når det gjelder nye versjoner, så vil jeg tro både 17-35 og 70-200 representerer kjempestore utfordringer, med å levere topp ytelse over hele bildeflaten uten å bli for store og uhåndterlige. Derfor er det kanskje ikke så rart at det drøyer med lanseringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå