Sky89 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Lurer rett og slett på om det er plass til Zalman CNP9700LED cpu-kjøler på dette hovedkortet, Gigabyte GA-EP45-DS3? PS: har et spørsmål til Crucial BallistiX PC8500 vil funge på dette hovedkortet ja? Endret 9. november 2008 av Sky89 Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hvorfor ikke spørre leverandøren av kortet og vifta da? Da burde du være sikker, og skulle det vise seg at det ikke gikk så har du all grunn til å reklamere. Jeg benytter meg alltid av muligheten til å be ordremottaker sjekke at komponentene spiller sammen ved registrering av ordre. Har stort sett benyttet Komplett og det har fungert glimrende. Oppstår det noen problemer så yter de 100% service hver gang. Jeg forstår ikke helt hvordan vi kan hjelpe deg med å vurdere om en spesiell kjøler passer til et hovedkort. Det er jo mange andre faktorer som spiller inn her, særlig valg av chassis, plassering av andre komponenter i chassis etc. Det er mulig jeg er litt urettferdig her, men jeg syntes det er altfor mange slike spørsmål som går igjen i dette forumet. Jeg syntes at dere som kjøper komponenter burde i langt større grad benytte dere av leverandørens ekspertise, de får tross alt fortjenste på salget og burde kunne yte noe igjen. Det er også, etter min mening, dette som skiller en god leverandør fra en dårlig. Muligens burde flere se på mer enn laveste pris når der handler, pris er tross alt bare en del av hele bildet. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Du vil ha null problemer med den kjølern på det kortet. Har selv den kjølern, men på et Asus Maximus Formula, et HK med myye større kjøleribber for chipset og mosfets. Bare peis på. Du får plass. Og dolkbg, hvis du ikke ønsker å svare på slike spørsmål, så lar du ganske enkelt være Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Du vil ha null problemer med den kjølern på det kortet. Har selv den kjølern, men på et Asus Maximus Formula, et HK med myye større kjøleribber for chipset og mosfets. Bare peis på. Du får plass. Og dolkbg, hvis du ikke ønsker å svare på slike spørsmål, så lar du ganske enkelt være Jo da Wikipedersen, jeg svarer gjerne på de jeg kan , dette var bare et typisk spørsmål som i de aller fleste tilfeller blir stående ubesvart (og det er ikke få spørsmål av denne typen som aldri blir besvart). Nå var han heldig som fikk svar fra deg, 9 dager etter at spørsmålet ble stilt, muligens var han litt heldig fordi jeg pustet litt liv i spørsmålet. Så mitt svar var bare godt ment, spørr leverandøren, be om garanti for at deler passer sammen. Og dette sier jeg klok av skade etter selv å ha bestilt en vanvittig flott kjøler til et eksisterende system som ikke lot seg tilpasse uten mye problemer. Ikke lett å få returnert den etter å ha pakket den ut, montert den for bare å oppdage at den kom i konflikt med det meste andre rundt den. DolKbg Endret 27. november 2008 av dolkbg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå