mr_lf Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hei, Jeg ser etter bil for tiden. Har ikke altfor mye penger, så ~30 000,- er max. Har sett på alt som er finn.no, men vet ikke helt hva jeg bør se etter. Hvordan er feks? Hyundai Accent/Elantra Volvo 460 Eller bør jeg finne andre alternativ. Og hva bør jeg se etter når jeg skal ut å se på bilen og prøvekjøre. Takk:) Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Første du burde sjekke er heftelser og vis det er bilder av bilen så bruk det registreringsnummeret som er på bildet, fordi mange skriver "feil" i annonsen. -Andreas Lenke til kommentar
Frankis Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Glem både Accent, Elantra og ikke minst Volvo 460. Dette er ikke gode biler. Jeg anbefaler 94-97 Mazda 323F. En pen bil med svært god driftsikkerhet. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Første du burde sjekke er heftelser og vis det er bilder av bilen så bruk det registreringsnummeret som er på bildet, fordi mange skriver "feil" i annonsen. -Andreas Heftelser er vel kanskje det siste man sjekker før man kjøper en bil. Mange går rundt og skal ha det til at det er negativt at bilen har heftelser, kan ikke helt skjønne hvorfor det skal være et problem. Det er jo bare å betale inn heftelsene rett til banken og gi selger det overskytende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Første du burde sjekke er heftelser og vis det er bilder av bilen så bruk det registreringsnummeret som er på bildet, fordi mange skriver "feil" i annonsen. -Andreas Heftelser er vel kanskje det siste man sjekker før man kjøper en bil. Mange går rundt og skal ha det til at det er negativt at bilen har heftelser, kan ikke helt skjønne hvorfor det skal være et problem. Det er jo bare å betale inn heftelsene rett til banken og gi selger det overskytende. Det er ikke negativt i seg selv at en bil har heftelser, men det er viktig å være klar over det, slik at pantet kan slettes før kjøp. Pantet følger som kjent bilen. Kjedelig å komme hjem med en bruktbil du har betalt 100.000 kontant for, og etter noen uker kommer det en giro med avdrag på lånet på 120.000 som stod igjen på bilen. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Joda, men jeg må si du skal være rimelig tett i pappen om du glemmer å sjekke at bilen har heftelser. Videre er det vel sjeldent at selgere spekulerer i at du skal glemme å sjekke dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå