Gå til innhold

Kjøp av gamer PC - 7-9k


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny selvbygget PC, og lurer på om jeg kan få litt support angående spesifikasjonene. Jeg lurer først og fremst på om alle delene passer sammen, og om det er noen flaskehalser eller om det er noen justeringer jeg burde ha foretatt. Det jeg er mest usikker på er kabinettet.

 

Mitt forslag:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=86790

 

Jeg har mus, musmatte og skjerm fra før.

I tillegg har jeg unnlatt å ta med lydkort - er det egentlig verdt det?

 

Bruksområder: En god del gaming, som WoW, fps spill som Crysis, muligens litt programmering og filmavspilling.

 

- Er det noen ting jeg har glemt å ta med? (f.eks kom jeg på nå at jeg bør kjøpe kjølepasta)

 

- Hvordan er skjermkortet? Bør jeg kanskje ta 2x 4850 i CF?

 

- Får jeg mye for pengene for dette oppsettet? (pris/ytelse)

 

Og forresten, kan noen linke meg en Windows XP 64-bit lisens? Jeg har litt problemer med å finne det jeg skal ha tak i, siden det er så ENORMT mange utgaver på nettbutikkene.

 

 

 

Takk på forhånd.

Endret av Gopox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil egentlig anbefale 64bit Vista jeg da. Kan ikke si jeg har hatt problemer med det operativsystemet, og det virker raskt og responsivt. Syns deler av den kritikken som daglig deles ut til MS ikke er helt fortjent lenger. De har gjort mye for at det skal bli bedre siden lansering...

Er ihvertfall ikke plaget med BSOD.

 

Ellers må jeg anbefale et sett med DDR2 8000-minne eller høyere, det gir rom for litt mer overklokking. Den rammen du har valgt medfører at du ikke kommer lenger enn 3600mhz, siden rammen stopper deg på 400mhz FSB. Kjøper du f.eks Mushkin Extreme Performance 8000 på Netshop (ca 750kr) kan du klokke vesentlig lenger. Og det er vel det som er hensikten når du kjøper E8400 og ekstra cpu-vifte?

Lenke til kommentar

Takker for innspill, det hjelper veldig.

 

Har skiftet ut rambrikkene nå, så da bør den biten være i orden.

 

Det er imidlertid en ting jeg lurer på angåenge skjermkortet. Jeg har lest at det kan bli vanvittig varmt, og at standardkjøleren som sitter på kortet ikke er helt optimal. Kan det da være aktuelt med en såkalt "After Market" kjøler? Jeg har sett på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=391085 - er det noe vits, og i så fall, passer den?

 

Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...