Gå til innhold

XP _MODEMPROBLEM _OVERKLOKKINGPROBLEM ?

Anbefalte innlegg

Ang XP og overklokking. Jeg har et AOPEN AK77 PRO A hovedkort, og en Duron prosessor nå som jeg overklokket enkelt på dette hovedkortet med Win 98SE

Jeg skiftet til XP, og nå greier eg ikke noe som helst. Når jeg setter opp verdier og restarter så resetter liksom XP bare til den verdien prosessoren skal ha

Er dette noe XP gjør, altså at den blokker for dette eller ?

Hva kan jeg gjøre med dette

Jeg har et Billion ISDN kort BIPAC PCI.

Det funker helt okay med internet, men når jeg skal prøve å kjøre faksporgrammer på dette så blir det ikke noe resultat. Har prøvd RVS COM LITE, Active FAx..you name it. Og alle disse støttter ISDN da, men ingen finner isdn adapteren Det er noe med CAPI drivere. Jeg har lastet ned siste drivere fra BILLION og dett hjelper heller ikke.

Har dere noen ide om hva jeg kan gjøre for å få ett oppegående faxprogram på maskinen.

Min XP er XP PRO forresten

Så sist Hvordan får jeg evt fjernet XP fra harddisken Jeg la inn en ren XP installasjon så C partisjonen er i NTFS format. HVva må til for å kunne legge inn Win98SE igjen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XP gjør ingenting med cpu instillingene dine. Det er det BIOS'en din som gjør. Men XP er mer kresen på hardware enn 98, så et overklokka system som kjører fint i 98, kan få problemer i XP og Win2000.

ISDN problemene dine er garantert et driverproblem. Kjører et Eicon diva pro kort med fax uten problemer. Er du sikker på at CAPI driverene til kortet ditt støtter XP?

For å slette XP, må du ha en boot disk med fdisk på. Boot på disketten og kjør fdisk. Slett NTFS partisjonen og opprett en FAT32 partisjon. Kjør også kommandoen fdisk/mbr for å overskrive XP mbr'en (master boot record som ligger lagret først på harddisken din). Formatter partisjonen og installer Win98 på vanlig måte.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Jeg vet at OS ikke skal gjøre noe med CPU/instilliger der, men noe skjer i alle fall,så det er vel XP'en vs. Hardware som streiker da tenker jeg

Ang bootdisk Har prøvd å benytte en som var laget i Win98SE, men det stopper abre opp etter ei lita stund ??Altså maskina starter opp og leser fra disketten men stopper uti ett stykke

Er det noe sted en kan lage tilsvarende Xp bootdisk eller ?

Den driveren fra modemleverandør skal iflg. deres sider funke da ISDN og nett er ok, men når jeg prøver faxprogrammer(har prøvdX antall nå) så vil de ikke finne isdn modem/adapteren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...