Gå til innhold

PC til Bilde, Video 3D, HDTV, Lyd inspilling, 15k

Anbefalte innlegg

Hei, Har ikke fått fulgt med de siste måneder på de nyeste og beste delene. Setter opp hva jeg ønsker å bruke denne PC til og hva jeg prioriterer i rekkefølge

Skjermkort:

* Muligheter til å kunne spille gode spill - Tenker da muligheter for å bruke 2 skjermkort, men trenger bare 1 foreløbig. (altså slik at jeg kan oppgradere når pengesekken blir større)

* Muligheter til å koble til TV og se Full HD tv.

Lydkort:

*Muligheter til å gjøre studioinnspillinger i heimen. har eget lydrom. Tenker da på et M-Audio lydkort med muligheter til å koble til enkle ting som en mixer, headsett (2stykk), mikrofon og synth/keyboard/gitar

Skjerm:

* God fargegjengivelse, blir mye redigering av bilder. Litt 3dmax og noe videoredigering. selvfølgelig litt spilling osv også.

*Innmat: Tenker å bruke maskinen til å multitaske en del så innbiller meg quad er beste valg. trenger også da en rask quad for jeg orker ikke vente.

* Minne: trenger gode forlag på RAM og ønsker selvfølgelig minimum 4gb, kanskje 8gb fra start.

*Strømforsyning: En som passer og ikke lager stort lyd.

*LYD: ønsker denne så stille som mulig. kommer nok til å stå i stuen og orker ikke at fruen og ungene går bananas av lyden. ønsker det derfor så stille som mulig.. er ikke rørlegger men om noen mener vannkjøling er beste alternativ vil jeg gjerne forsøke dette. eller en god thermalite eller hva dere mener?

* Trådløs keyboard og mus for å gjøre ledningene minst mulig. vil da ikke ha noe som ser ut som en starwars clone eller noe som kunne vært med i startrek. litt lys kan jeg akseptere. blir også skriving av bøker på maskinen. så håper litt comfort også.

* HARDDISK: ønsker meg én harddisk til bruk for kraftoperasjoner og os. og én stor (trenger ikke være raskest for å bruke til lagring av medier osv.

Har også sett WD sin nye harddisk med HDtv tilkobling. dersom noe slikt kommer på markedet med tråløst nett. eller mulighet for tilkobling med kabel for overføring så er dette det jeg satser på i framtiden. så utviding av harddisker kan jeg ta på sikt. men trenger et greit nettverkskort. (trenger mest sansynlig ikke trådløst nett ,, men vennligst gi forslag).

SISTE : case.. vel... så lenge den ser grei ut.. ikke noe fra startrek osv igjen.. så er jeg med. ønsker lite lyd. gjerne et litt spenstig et.

skal legge til mine forslag i posten. men vennligst hjelp med dette. ønsker å ha maskinen en stund.. har da selv tenkt at om jeg har et godt hovedkort,lydkort, skjerm og skjermkort så er dette prioritet.. er dette rett tenkt?

Håper på god respons. klarer vi å trylle sammen et godt oppsett på rundt 15 000 som virker. .og kanskje neste runde kan oppgradere den med mer ram,harddisk og ekstra skjermkort ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...