Gå til innhold

Salg av pc - Pentium4 3.0GHz, 2gb ram etc - Prisantydning?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe ny pc nå, og jeg vil derfor selge den gamle maskinen min, men jeg er usikker på pris.

Pcen jeg har nå er en Dell pc med mye umerkede deler, så jeg får ikke skrevet opp alle spesifikasjonene.

Men uansett, her er er specs sånn ca:

CPU: Intel Pentium 4 3.0Ghz

Minne: 2gb, muligens på 800hz, kanskje mindre

Skjermkort: ATI Radeon X1950 pro - 256MB

PSU: Ukjent, gjetter ca. 300W +-

Hovedkort: Ukjent

Programvare: Windows XP, og Office pakken (det kan hende jeg beholder office)

Pcen har også en CD-spiller og en CD-brenner, 48x read, usikker på write

Jeg vil bare selge selve maskinen, ikke skjerm\mus, men det følger med et standard Dell tastatur.

Jeg har en kompis som er interessert, han kjøper muligens for 3000kr, eller litt mindre. Er det en bra pris?

Hvis ikke, hva er maskinen verdt?

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 3000 spenn så er det noe du bør slå til på. Jeg har selv en maskin jeg vurderer å kvitte meg med som er mye lik din, og for 3 laken hadde jeg ikke vært i tvil. Skulle jeg kjøpt maskinen din, så hadde jeg ikke betalt mer enn 1000 spenn. Men det finnes mange nyttige idioter på f.eks qxl som kjøper alt som det står superlativer på. Maskinen din kjører jo fortsatt nesten alle spill, så man kan fortsett sette gamer selvom det er på dårligste kvalitet, og gamer på qxl gir penger i lomma. Uetisk ja, men man kan ha flaks, spesielt nå mot jul så er det mange av de litt mindre bemidlede foreldrene som går på nettet for å finne billig brukt datautstyr til poden.

Endret av Speciale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...