Gå til innhold

Leter etter en skikkelig skummel film.

Rescue me

Anbefalte innlegg

Morsomt at så mange nevner den første The Grudge. Hvilken film snakker dere om? Den japanske? Den amerikanske Ju-on? :p Men for all del, ta alle tre.

"Into the mirror" (originalen, aner ikke om det er kommet en amerikansisering ennå) er også ganske creepy, samt den koreanske Phone.

Edit: Støtter selvsagt [rec]. Ja, den er spansk, og ja, jeg glemte det etter et kvarter.

Edit 2: Noen som seriøst nevner Villmark? Folk som synes norsk skrekkfilm er skummel har nok ikke stemmerett i slike diskusjoner. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at den er realistisk fordi vi bor i Norge, og filmen er norsk, ergo, noen blir kanskje bittelitt redde når de går ut i skogen? Jo, selvfølgelig kan utenlandske filmer være realistiske. Jeg har sett masse andre skrekkfilmer, og Villmark satt et støkk i meg i 2003. Var riktignok yngdre da, men.

Lenke til kommentar
Anbefaler The Shining som alle andre. Det er ikke en skvette-film, men det er en psycho-thriller. A real mindfuck.

Og jeg kan skjønne at den ikke er direkte "skummel", Bear^. Stemningen i filmen er skummel. Det er ingen skvette-scener, f.eks.

For meg ga ikke The shining noe skummel stemnig, mye fordi den var alt for forutsigbar samt at jeg synes ikke Overlook kom helt til liv.

Lenke til kommentar

Vist du er litt sånn som Iron maiden beskriver sangen Fear of the dark, vil jeg anbefale deg The channeling og den gamle versonen av Salems Lot.

Noen vil kanskje synes vampyrene er jævla teite, men jeg synes stemning i filmen er spooky.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...