Gå til innhold

Problem med Fifa 09 på PS3

jespah

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis har begge ps3 60gb med fifa 09. Greia er at når vi spiller det på hans tv, går tempoet mye raskere. Dvs at spillerne løper mye raskere og ballen går raskere, enn når vi spiller hos meg. Jeg kan ikke skjønne at det har noe med tven å gjøre. Jeg har sjekket på innstillingene i spillet, og der står hastigheten på hurtig. Hva kan være grunnen? Kan det ha noe med oppdatert/ikke oppdatert programvare til konsollen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil tro det er fordi din kamerat har en Flatskjerm TV, mens du ikke har det. Jeg har selv opplevd dette, da jeg har Flatskjerm der jeg bor, men hos en kamerat som har en litt eldre TV så går spillet saktere.

Nå har vi begge flatskjermer, så det er nok ikke tilfelle.

Lenke til kommentar
Da vil jeg tro skjerminnstillingene dine på enten TV'en eller PS3'en er feil.

Skjerminnstillingene mine kan det ikke være noe i veien med. Hva skulle det være i såfall? Har innstillt skjermen etter eget ønske slik at bildet er så bra å naturlig som mulig, i motsetning til fabrikkinnstillinger. På ps3en har jeg ikke gjort noe. Har du tips tar jeg hjertelig imot:)

Lenke til kommentar
Hva om dere prøver å bruke din PS3 på hans TV, og omvendt? Da kan dere finne ut om problemet gjelder PS3'en din, eller TV'en.

Har dere samme bildeoppdateringshastighet på skjermene?

Jeg har 100hz, det kan umulig han ha, da han har en elendig Philips 32". Det kan ikke ha noe med skjermstørrelse å gjøre vel? Jeg har 40".

Lenke til kommentar
Hva om dere prøver å bruke din PS3 på hans TV, og omvendt? Da kan dere finne ut om problemet gjelder PS3'en din, eller TV'en.

Jeg har 100hz, det kan umulig han ha, da han har en elendig Philips 32". Det kan ikke ha noe med skjermstørrelse å gjøre vel? Jeg har 40".

Har du plasma? Vet ikke om det har noe å si, men vil ikke tro at Plasmaskjermer har no treigere skjermoppdateringshastighet enn LCD.

MS? (responstid)

Lenke til kommentar

Har du plasma? Vet ikke om det har noe å si, men vil ikke tro at Plasmaskjermer har no treigere skjermoppdateringshastighet enn LCD.

MS? (responstid)

Vi har begge lcd. Jeg har LE40A656 fra Samsung med 4ms responstid. Hans tv har nok noe høyere responstid, da det er en billig og dårlig tv.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel hvordan dere har koblet til PS3 til flatskjermen. Om dere ikke begge har lik måte (HDMI eller analog), så vil det her kunne være en forskjell.

Dog ser jeg ikke helt hvordan tilkobling eller skjerm skulle ha noe med hastigheten å gjøre, med mindre spillet ser det som nødvendig å sakke ned ved høyere oppløsning?

Har dog selv noen ganger opplevd det som om noen kamper går i høere tempo enn andre. En gang mens jeg spillte online sammen med flere andre, og alle syntes det var noe merkelig med hastigheten. Har dog aldri tenkt noe mere over det, og ikke sjekket det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...