Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke biler kan få grønne skilter?

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

ja, sorry... alle tahoer fra 2000 har modifisert taket omtrent 3cm.

Du ser det ikke fra utsiden, men inni har man måttet skjære vekk 90% av taket for å få plass til den helsikes "statskassa".

Dette gjelder kun tahoe 2000+++ på grønne skilter.

tahoe varebil kan kjøres på klasse B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Beklager bumpen, men så en Mercedes stasjonsvogn på grønne skilter idag. Så forholdsvis ny ut, men hvor gammel den var vet jeg ikke. Rakk heller ikke å få med meg registreringsnr.

Fins det fremdeles nye stasjonsvogner med grønne skilter? Hvilke merker tilbyr dette? Og sparer man fremdeles endel på det?

Lenke til kommentar

Når jeg sier stasjonsvogn så mener jeg sånn forholsvis normal bil, med mye plass bakover, ala A4 stv, Astra stv, og lignende i den størrelsen.

Den så ut som en vanlig Mercedes, ikke spesielt høy, bare litt lang.

Er bare litt nysgjerrig, er jo vanligvis typiske SUV-er som kjører på grønne skilt. Har ikke lyst på SUV, men å droppe baksetene for bedre bagasjeromsplass og lavere utgifter høres trivelig ut.

Lenke til kommentar
Når jeg sier stasjonsvogn så mener jeg sånn forholsvis normal bil, med mye plass bakover, ala A4 stv, Astra stv, og lignende i den størrelsen.

Den så ut som en vanlig Mercedes, ikke spesielt høy, bare litt lang.

Er bare litt nysgjerrig, er jo vanligvis typiske SUV-er som kjører på grønne skilt. Har ikke lyst på SUV, men å droppe baksetene for bedre bagasjeromsplass og lavere utgifter høres trivelig ut.

Dette kan du forsåvidt bare glemme. Minste bilene du i dag får med grønne skilter er biler som VW Caddy og Peugeot Partner/Citroën Berlingo. Før var dette mulig og det florerer av eldre, raske stasjonsvogner på grønne skilter. Den mest typiske er kanskje Audi S6.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg egentlig burde se litt på hvilke modeller Mercedes har. Her oppe virker det som om det går i den gamle sorten med "defekte" litt firkantete lys, og den nyere med runde lys. :p

Liksom litt vanskelig å gjette hvor gammel en bil er uten å kjenne det mest grunnleggende av modellhistorien.

Det jeg egentlig trenger er et hundebur som passer både hunden og bagasjerommet i Astraen min, men det er liksom ikke så mye plass at det er enkelt + mye styr å få festet det, festepunkter i bagasjerommet er visst ekstrautstyr som jeg ikke har. Blir fort så jeg heller låner meg en gammel bråkebøtte med grønne skilter når jeg skal ta med hunden (Daihatsu Rocky)

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Forøvrig når det gjelder statskassa, så er det ikke noe krav til at den lastes inn i bilen, sålenge det er plass til å få satt den opp inne i bilen så er det ok.

Forøvrig tipper jeg det var en R-klasse eller GL du så her om dagen.

Denne kommer forøvrig som varebil i løpet av sommeren har jeg hørt rykter om.

dodge_journey.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...