Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke biler kan få grønne skilter?

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sedaner og vanlige stasjonsvogner kan du bare glemme, man skal kunne laste inn en ganske stor kasse, målene på denne står i forskriftene.

Du sparer masse avgifter men desverre så øker svinene denne årlig, på slutten av åttitallet var det ikke avgifter på varebiler.

Lenke til kommentar

Hvis du ser på bruktmarkedet så er det ganske mange stasjonsvogner med stor motor, feks Audi S6, som er registrert som varebil. Før var dette lov, og man spart masse penger på å gjøre det, men for noen år siden kom en regel med at man må få plass til en kasse som er X høy, X brei og X dyp.

Fin måte å tjene peng på er å kjøpe en varebil, feks 940 med lav km.stand, og så bare kjøpe bakseter og noen andre småting, og så omregistrere bilen fra varebil til personbil. Når bilen er over 10 år er det gratis.

Edit: Og så såklart selge bilen etterpå ;)

Endret av rublings
Lenke til kommentar
dvs. stor kasse! kassa går ikke inn i en tahoe/suburban engang uten å modifisere taket 3cm. så at en bmw skulle få grønne skilter er like sansynlig som at norge setter ned div. avgifter :p

nå kan du få tak i BMW 5-ere (e39 og e34) med grønne skilter da,

edit: seff touring, noe jeg vil kalle en "vanlig stasjonsvogn"

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

ja, men trådstarter nevner ikke noen krav til årsmodell av bilen. og lengre oppe i tråden så forsto jeg det sånn at en person mente at det ikke var mulig å oppdrive "vanlige" stasjonsvogner med grønne skilt, derfor skrev jeg det jeg skrev.

edit: dessuten skrev jeg e39 og e34 noe som burde tilsi at du ikke får e60 med grønne skilter

offtopic: regjeringen vil jo ha oss til å kjøre flere i en bil, da skjønner jeg egnetlig ikke hvorfor avgiftene skal være såå sinnsykt mye lavere på varebiler enn 5-9 setere. Tåpelig i mine øyne, men skjønner jo de som skal bruke varebil til ykresvirksomhet da

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
dvs. stor kasse! kassa går ikke inn i en tahoe/suburban engang uten å modifisere taket 3cm. så at en bmw skulle få grønne skilter er like sansynlig som at norge setter ned div. avgifter :p

Ingen av de Suburban/Tahoe jeg har sett har modifisert taket. Man får jo brukt 5-serie fram til 2002 som varebiler, ellers så får man jo X5. Jeg veit ikke helt hvilken bil Mantea tenker på med BMW 5? Dessuten så begynner vel prisforskjellen å bli såpass liten mellom varebil og personbil når man kommer såpass tidlig nedover på 2000-tallet.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Hmm.. da tror jeg aldri du har sett en Tahoe på grønne skilter før >Jonas<... for absolutt ALLE tahoer på varebilskilter har modifisert taket. og de tahoene som hadde/har soltak måtte kutte skinnene til disse slik at de ble ubrukelige.

Ingen av de nyere som ligger på Finn eller Autodb har som jeg kan se modifisert tak.

Lenke til kommentar
Enten er de registert som personbil eller så er de lastebiler.

Regelen gjelder ikke de.

95% av alle tahoer på finn er lastebilregistert, og det gjelder særlig de 2000+ modellene.

De jeg så på stod det i annonsen at de var varebiler, også avgiftsklasse varebiler. Noen stod det også at kunne kjøres på klasse B førerkort. Mulig selger har skrevet feil i annonsen., ikke veit jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...