Gå til innhold

Noen her som har Maha MH-C9000 batterilader?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har selv kjøpt meg en slik batterilader, har fått god test ihvertfall, nå har jeg bare prøvd Charge Mode og Break-In Mode

Charge Mode tar det ca 2 timer å lade et batteri, Break-In Mode er å anbefalle når batteriet er nytt og når det er noen mnd gammelt.

Er bare litt usikker med Refresh & Analyze Mode, Discharge Mode og Cycle Mode til at jeg vil prøve dette uten videre.

mhc9000_5.jpg

MH-C9000 LCD Display

From the image taken below, you can view the five distinct modes available to you on the MH-C9000 charger. Let's take an overview of what each mode does:

Charge Mode: Recharges the battery at the selected mAh rate; should be used only for batteries which are known to be in good condition; requires the least amount of time for charging

Refresh & Analyze Mode:Recharges, rests for one hour, discharges, rest, and a final recharge; Useful for determining battery capacity but is not recommended for batteries stored over a significant amount of time (3 months or more); Maha recommends this mode for every 10 cycles of charging/discharging

Break-In Mode (IEC Standard):Applies a 16-hour 0.1C charge, one hour rest, 0.2C discharge, rest, 16-hour 0.1C recharge; this is the longest mode to complete which takes anywhere from 39 to 48-hours; this mode is the IEC standard for determining battery capacity

Discharge Mode: Discharges battery at selected mAh rate; useful for determining the amount of charge stored in the battery

Cycle Mode: charge-discharge battery cycle for a programmable number of times

Link til testen

Endret av Abits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...