Abits Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Hei, Har selv kjøpt meg en slik batterilader, har fått god test ihvertfall, nå har jeg bare prøvd Charge Mode og Break-In Mode Charge Mode tar det ca 2 timer å lade et batteri, Break-In Mode er å anbefalle når batteriet er nytt og når det er noen mnd gammelt. Er bare litt usikker med Refresh & Analyze Mode, Discharge Mode og Cycle Mode til at jeg vil prøve dette uten videre. MH-C9000 LCD Display From the image taken below, you can view the five distinct modes available to you on the MH-C9000 charger. Let's take an overview of what each mode does: Charge Mode: Recharges the battery at the selected mAh rate; should be used only for batteries which are known to be in good condition; requires the least amount of time for charging Refresh & Analyze Mode:Recharges, rests for one hour, discharges, rest, and a final recharge; Useful for determining battery capacity but is not recommended for batteries stored over a significant amount of time (3 months or more); Maha recommends this mode for every 10 cycles of charging/discharging Break-In Mode (IEC Standard):Applies a 16-hour 0.1C charge, one hour rest, 0.2C discharge, rest, 16-hour 0.1C recharge; this is the longest mode to complete which takes anywhere from 39 to 48-hours; this mode is the IEC standard for determining battery capacity Discharge Mode: Discharges battery at selected mAh rate; useful for determining the amount of charge stored in the battery Cycle Mode: charge-discharge battery cycle for a programmable number of times Link til testen Endret 9. november 2008 av Abits Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå