LucarioX Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Irriterer nesten vettet av meg her jeg sitter Får nesten ikke spilt spillene mine lenger, alt hakker som bare fy! Ta Euro Truck Simulator som et eksempel, spillet er nesten umulig å spille til tider, får knapt startet bilen noen ganger. Hakker så mye at det nesten er umulig å gjøre noen ting. Spiller spillet med Antialising mode på 8x, Reflection detail på High, Texture Quality på High og Antistropic filtering på full. Dette er innstillingene jeg altid har brukt og har vært fornøyd med, nå funker nesten ikke spillet om jeg ikke setter alt på low! Skjønner ikke hvorfor ytelsen er så dårlig nå fortiden. Stenger altid ned alle programer før jeg starter spillet og CPUen er sjeldent høyere enn 20/30%, likevel hakker det. Alle grafikk innstillingene og CPU farten står på full under Power Plan, finner ingen malware, virus, spyware eller trojanske hester når jeg scanner gjennom maskinen. Renset opp i registeret og defragmenterte harddisken senest i går, ingenting hjelper! Formaterte vel partisjonen og la inn Windows på nytt for en måned siden. Problemene begynte vel egentlig etter at jeg installerte PC Tools AntiVirus, ThreatFire og FireWall Plus. Vil helst slippe å fjerne disse programene da jeg er ganske fornøyd med dem ellers. Har sjekket at de ikke står og scanner når jeg spiller. Ting hakker når jeg spiller Flight Simulator også, men ikke like mye som på ETS. Noen ideer til hva jeg kan prøve? Vil gjerne ha litt fin grafikk når jeg spiller, setter jeg alt på low ser det bare stygt ut. Funket jo helt fint før! Noen programer jeg kan installere for å "trimme" maskinen litt? Maskinen jeg bruker. Edit: Glemte å legge til at alle de nyeste driverene skal være installert. Endret 9. november 2008 av LucarioX Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Du sier at problemene inntraff da du installerte Tools AntiVirus, ThreatFire og FireWall Plus... Du vil altså ikke fjerne de? har du prøvd å fjerne de? du kan jo eventuelt bare reinstallere de hvis det ikke var det som var problemet. Er verdt et forsøk ... Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Sleit litt med å få programene til å virke slik jeg ville, måtte tukle en stund med innstillingene for å få alt til å funke slik jeg ville. Vet ikke om jeg husker akkurat hva jeg gjorde, redd det blir litt slit om jeg må reinstallere dem altså. Er det ikke litt rart om noen sikkerhets programer skulle ødelegge for ytelsen? De bruker jo nesten ingen kraft til vanlig ser det ut som. Bare når de driver å scanner etter virus og andre ulumskheter... Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jo kanskje, men i og med at du selv vet at pcen begynte å skrante etter du innstallerte disse programmene er det jo ikke et skudd i mørket, hvis du er ute etter å finne ut av dette, å avinstallere de programmene... Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Har du sjekket at skjermkortet ikke er for varmt?? Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Hvordan skal jeg sjekke det? Maskinen i seg selv pleier å være ganske kjølig, kjennes hvertfall sånn ut. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Ta og last ned Nvidia nTune Så kan du sjekke temperaturen på skjermkortet. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Har du sjekket at skjermkortet ikke er for varmt?? Hadde skjermkortet vært for varmt hadde nok trådstarter merket artifacts ol i spillet. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Skal sies at skjermen noen ganger begynner å flimre mens jeg spiller. Når dette skjer pleier spillet å krasje og en feilmelding dukker opp. Står at driveren for skjermkortet har sluttet å virke eller noe sånt. Skjer ofte når jeg spiller FSX. Prøver å installere Nvidia nTune nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå