AVandelay Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Hei. Holder på med en oppgave hvor jeg skal deklarere en tabell x i main funksjonen, og jeg skal lage en funksjon (void) hvor jeg skal fylle denne tabell x med verdier. Hvordan utfører jeg det? Det jeg har prøvd på er: void Trekk() { int i, tall; for(i=0;i<=6;i++) { tall = rand () % 35; x[i]=tall; } } int main() { int x[7]; ......... } Men dette fungerer jo tydeligvis ikke:p.... Vet ikke om det her var forståelig men setter i hvertfall pris på all hjelp på området:) Dette er bare en liten del oppgave av en større innleveringsoppgave. Endret 9. november 2008 av AVandelay Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Du er nødt til å sende x som en peker til funksjonen din for å kunne legge til tall i x. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hei. Holder på med en oppgave hvor jeg skal deklarere en tabell x i main funksjonen, og jeg skal lage en funksjon (void) hvor jeg skal fylle denne tabell x med verdier. Hvordan utfører jeg det? Det jeg har prøvd på er: void Trekk() { int i, tall; for(i=0;i<=6;i++) { tall = rand () % 35; x[i]=tall; } } int main() { int x[7]; ......... } Men dette fungerer jo tydeligvis ikke:p.... Vet ikke om det her var forståelig men setter i hvertfall pris på all hjelp på området:) Dette er bare en liten del oppgave av en større innleveringsoppgave. Dette ser mistenkelig mye ut som innleveringsoppgaven vår i DATFE40 Problemet er at x ikke er tilgjengelig fra i andre funksjoner med mindre du gir dem som et parameter. Definer funksjonen med et parameter: int* tabell int Trekk(int* tabell) Deretter kaler du funksjonen trekk slik: Trekk(x); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå