:Francis: Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Her er fire grottebilder jeg tok på en tur jeg ønsker kritikk på . Kamera: D80 Objektiv: 18-70 Blits: SB600 Fyr løs! Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Det første bildet hadde blitt vanvittig kult om du hadde stått i samme stilling som davinci-mannen. Bortsett fra det har jeg lite greie på grottefoto, så der må noen andre komme med innspill heller.. Men det ser tøft ut hvertfall... Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 1 bildet var veldig tøft.. Flott sentrert. De andre blir vell mer dokumentar foto, gode detaljer. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Kan gjerne hive meg på popularitetsbølgen rundt det første bildet. Det fungerer veldig bra med den midtstilte silhuetten her. Interessante strukturer også i den nesten sirkulære grotten innover i bildet. Jeg klarer ikke umiddelbart å se hvilke forandringer som evt. kunne gjort bildet enda bedre, mulig det kan eksperimenteres med millimeterjusteringer i utsnittet, men det er knapt nok nødvendig. Det må være morsomt når man finner såpass ideelle motiver som dette. Men det som gjør bildet er selvsagt silhuetten som betrakter grotten. De andre tre bildene er ganske like av natur, men samtidig fin dokumentasjon av variasjoner av dryppstein. Det jeg synes er mest interessant av disse er det siste, av den "bladformede" strukturen. Komposisjonen og elementene i bildet treffer veldig bra i mine øyne. Det eneste dette eventuelt mangler, er litt av det lyset man finner i de andre to for å live det opp litt. Stalakitten (arrester meg hvis betegnelsen ikke brukes på disse strukturene) på det nest siste bildet er også komponert så bra som jeg kan se det er mulig, men jeg synes ikke motivet er like interessant som det siste. Stalakitten/stalagmitten (som snart ikke er noen av delene) på det første av de tre siste har fått et fint lys fra siden, men her synes jeg ikke komposisjonen er like perfekt som på de andre. Jeg ville beskjært på venstresiden frem til der lyset i bunnen begynner å skrå oppover. Det vil muligens få høyde/bredde-forholdet litt ut av balanse, slik at en smule beskjæring oppe og/eller nede også må til. Alt i alt en fin serie i mine øyne. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Tusen takk for alle kommentarer! Jeg skjønner hva du mener k.n.b, at det ene dryppsteinsbildet er litt mørkt. Jeg kan prøve å å få lagt ut en lysere versjon Jeg skal også se om jeg får eksperimenter med cropping. Francis Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har ikke peiling på grotte bilder men første bildet vart utrolig bra, genial komposisjon og vakker silluet(visst det er dte det heter) Godt jobba og i flotte omgivelser! Mvh Riffe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå