Gå til innhold

DVI/VGA gjennom LAN...? [LØST!]

bokperm

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et et lite "hjemmekino" prosjekt som jeg sitter helt fast med. For å gjøre ting enkelt spør jeg rett og slett:

Er det noen som har snøring på hvor jeg finner en DVI/VGA til LAN adapter og motsatt?

Planen er å på en måte å bruke to skjermer, hvor den ene er PC-skjermen og den andre er TV'n i stua. Styring av PC'n løser jeg enkelt med en gammel laptop jeg har i stua som styrer PC'n gjennom VNC. Selv har jeg vært borti slike adaptere tidligere i forbindelse med montering av reklameskjermer (nei, jeg er ikke stolt av det), så jeg vet disse finnes. Har funnet liknende adaptere på nettet, men disse var i utgangspunktet beregnet for ITV og kostet 7-8k stykket. Så det er liksom ønskelig å finne noe tilsvarende for en billig penge... Kan ikke ha vært så dyre dem jeg monterte, de var bitte små og dårlige i konstruksjonen. :hrm:

Lyden har jeg halvveis løst, men dere må gjerne komme med noen forslag om dere vil!

Hjelp! har brukt alt for mange timer på å lete! :cry:

---------------------------------------

Etter ytterligere leting fant jeg tilsvarende det jeg letet etter. I første omgang fant jeg extendere til en ganske så laber pris, rundt 1700,-, men snublet til slutt over en ganske så enkel løsning på denne siden: VGA to RJ45 conversion.

Hele prosjektet mitt ender da med at jeg bestiller opp 2x VGA-hunn plugger og 4x RCA-hann plugger (til lyd).

Når det gjelder løsningen vil jeg gjøre det slik:

Kat.6 kabelen vil jeg terminere i begge ender med egnede kat.6 kontakter og lage to separate adaptere som jeg må finne på en lur måte å beskytte på. Blir da hann-til-hann VGA kabel fra adapterene til PC/TV.

Lyden vil jeg i fremtiden kjøre på S/PDIF, men slik som det er i dag har jeg verken høyttalere eller reciever som støtter dette. Derfor legger jeg to koaksialkabler som jeg monterer RCA-hann plugger på, slik at jeg i alle fall får stereo lyd.

Dersom det er ønskelig kan gjerne fortelle mer om hvordan prosjektet har gått kostnader osv. :thumbup:

Endret av bokperm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...