bokperm Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Hei Jeg har et et lite "hjemmekino" prosjekt som jeg sitter helt fast med. For å gjøre ting enkelt spør jeg rett og slett: Er det noen som har snøring på hvor jeg finner en DVI/VGA til LAN adapter og motsatt? Planen er å på en måte å bruke to skjermer, hvor den ene er PC-skjermen og den andre er TV'n i stua. Styring av PC'n løser jeg enkelt med en gammel laptop jeg har i stua som styrer PC'n gjennom VNC. Selv har jeg vært borti slike adaptere tidligere i forbindelse med montering av reklameskjermer (nei, jeg er ikke stolt av det), så jeg vet disse finnes. Har funnet liknende adaptere på nettet, men disse var i utgangspunktet beregnet for ITV og kostet 7-8k stykket. Så det er liksom ønskelig å finne noe tilsvarende for en billig penge... Kan ikke ha vært så dyre dem jeg monterte, de var bitte små og dårlige i konstruksjonen. Lyden har jeg halvveis løst, men dere må gjerne komme med noen forslag om dere vil! Hjelp! har brukt alt for mange timer på å lete! --------------------------------------- Etter ytterligere leting fant jeg tilsvarende det jeg letet etter. I første omgang fant jeg extendere til en ganske så laber pris, rundt 1700,-, men snublet til slutt over en ganske så enkel løsning på denne siden: VGA to RJ45 conversion. Hele prosjektet mitt ender da med at jeg bestiller opp 2x VGA-hunn plugger og 4x RCA-hann plugger (til lyd). Når det gjelder løsningen vil jeg gjøre det slik: Kat.6 kabelen vil jeg terminere i begge ender med egnede kat.6 kontakter og lage to separate adaptere som jeg må finne på en lur måte å beskytte på. Blir da hann-til-hann VGA kabel fra adapterene til PC/TV. Lyden vil jeg i fremtiden kjøre på S/PDIF, men slik som det er i dag har jeg verken høyttalere eller reciever som støtter dette. Derfor legger jeg to koaksialkabler som jeg monterer RCA-hann plugger på, slik at jeg i alle fall får stereo lyd. Dersom det er ønskelig kan gjerne fortelle mer om hvordan prosjektet har gått kostnader osv. Endret 9. november 2008 av bokperm Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Det slår meg at dette umulig kan gi noe rent signal. VGA over så tynne og lange kabler må vel gjøre betydelig skade på et analogt signal. Hadde vært fint å vite hvordan det ble i praksis dog. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå