Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedometeret (med FirstMile opg Lyse)

Anbefalte innlegg

http://www.itavisen.no/art/1300925.html

Da er mars resultatene oppe. De sjokkerte meg faktisk. Fra alle tidligere ,ålinger, så har det nå i mars blitt snudd helt opp ned, føler iallefall jeg. Brave er ikke lengre et av de mest rimligste og best tilbudene, men charlie har nådd førsteplassen hos NGT. Firtmile og Lyse har kommet på listene med sine supertilbud og en til ISP som jeg ikke husker navnet på gir 1mbit for 300kr.. Sprøtt

Så, er det noen her på forumet som har fått fra Firtmile da? Funker det bra? oppetid og service da altså? Eller de fra Lyse, tipper noen at de kommer til å gjøre som BKK og hindre brukere i å bruke P2P og alle andre typer for servere eller er disse faktisk gode å bruke?

Ser ut som om internettmarkedet kan bli spennende i år ja. bare synd jeg tegnet 2årig abbonement på Charlie i fjor :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kanskje INO du snakket om ang. 1mbit for 399kr? Jeg har selv INO og det funker bra. Men at ITavisen skriver at det er en 1mbits linje er feil. INO linjene er delt på alle i bygda og de skriver selv på hjemmesidene at det er 600kbps som er gjennomsnittsfarta. Dette er også bra da for den prisen :). Som du ser ligger gjennomsnittsen på ITavisen på litt over 600kbps på Privat 3+ abb, som betyr at du deler med 3 eller flere naboer.

Av og til får jeg 1,5mbits på ITavisen, av og til 500kbps... Varierer men ligger stort sett på 20-70 i ping på alle CS-servere f.eks.

Lenke til kommentar

INO har problemer med sitt utstyr da deres trådløse nett stort sett har for mange antenner pr. hovedantenne. Her fikk vi (etter et halvt års problem) endelig oppgradert, de satt opp en til hovedantenne og PUFF... Alt gikk glatt.

Så leverer jo INO et delt nett der alle kunder bør oppføre seg. Som du kan lese på ino.no og itdrift.no, Kazaa brukere tar opp mer kapasitet på opplasting enn all annen internett-trafikk. Hvorfor i huleste setter folk på maskinen med full deling og ingen begrensing på fart osv på Kazaa på et delt nett?

Lenke til kommentar

Ja slik hadde vi det før de fikset det FYSISK (før satt de bare å konfigurerte fra Ulvik).

Samle sammen alle misfornøyde kunder og send et brev der dere sier at dere sier opp dersom det ikke er i orden innen 1-2 måneder (gi eksakt frist).

Krev også svar på at de har mottat klagen.

Så krever dere at de sier konkret hva de vil gjøre for å ordne det innen 1-2 uker osv...

Få med den lokale leverandøren også.

(Dessverre er de nok litt høye på pæra etter at de får so gode resultater på ITavisens speedometer, noe som faktisk tyder på at de driver med oppgraderinger og mange nett går fort) Får stort sett over 600kbps som de mener er gjennomsnittshastigheten.

Kjenner meg godt igjen i din situasjon, og pinger du hovedsenderen din 10.xx.0.1 for du kanskje over 1000ms i ping... Mye det til nærmeste base...

Var ikke sjanse å spille online eller surfe på tunge sider etter kl. 17-18 på hverdager og 12 i helgene, men nå går det heldigvis BRA!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...