oyvar Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Hei, jeg sitter her og skal lage sidetall til rapporten min. Det skal være romertall på de 2-3 første sidene mine og skal begynne på nytt med vanlige tall etter disse. Er det noen som vet hvordan jeg klarer å få dette til? Tusen takk for svar =) Endret 10. november 2008 av oyvar Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Vanskelig å gi steg-for-steg instruksjoner siden du ikke oppgir hvilken versjon du bruker. Dette løses ved å sette inn et inndelingsskift (Sett inn -> Skift eller Sideoppsett -> Skift) nederst på den siste siden hvor du skal ha romertall. Deretter må du oppheve koblingen av bunnteksten mellom de ulike inndelingene og formatere sidetallene slik du ønsker. Endret 9. november 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
oyvar Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Bruker Microsoft Office word 2003 Tusen takk. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Ok. Da setter du inn skiftet fra Sett inn -> Skift. Deretter viser du Topp- og bunnteksten (Vis -> Topptekst og bunntekst) og flytter markøren til første bunntekst i inndeling 2 (første side hvor du ønsker latinske tall). Nå kan du fjerne koblingen mellom bunntekstene i inndelingene ved å klikke knappen på verktøylinjen for topp- og bunntekst. Så setter du inn sidetallet i begge inndelingene og formaterer dem med knappen formater sidetall på verktøylinjen. Lenke til kommentar
oyvar Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Det fungerte veldig bra. Takker igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå