Hoppesagåsa Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Finnes det en kommando eller et program som gjør at jeg kan se alle IP'er som er koblet opp på LAN'et her hjemme, både linux- og windowsmaskiner? Lenke til kommentar
ism Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Det finnes :smile: Freshmeat er en gullgruve i så måte. Litt mer enn hva du spør etter, men det er mulig Nmap kan brukes. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 ipscan.exe, søk på google Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 ipscan.exe, søk på google dårlig alternativ for en linuxbruker muligens. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Finnes det en kommando eller et program som gjør at jeg kan se alle IP'er som er koblet opp på LAN'et her hjemme, både linux- og windowsmaskiner? nmap Lenke til kommentar
burre Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 /sbin/arp -a Da får du listet opp maskiner som har hatt nettkontakt med den maskinen i det siste. Lenke til kommentar
fossaaen Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 ping -b <broadcast adressa> # finner du med ifconfig -a så: arp -a Da får du ut alle maskiner som er på ditt subnet Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 LANguard network scanner ... søk og du skal finne. Fungerer fint i win, vet ikke om det er en linux client.. Lenke til kommentar
burre Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 ping -b <broadcast adressa> # finner du med ifconfig -a Min erfaring er at windows bokser ikke svarer på broadcast ping, og da kommer de heller ikke opp i arp -a nmap er vel enklest? Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Takk for alle svar! Eksperimenterer nå med nmap. Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Winxp: hva med " net view" i ledertekst. Tips: skriv net /h for de forskjellige net komandoene. Hilsen @c-Cobr@ Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Winxp: hva med " net view" i ledertekst. No blir det litt utanfor emnet, men det ser ikkje ut til at denne kommandoen listar opp Linux-maskinar. Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 ops.... så ikke hvem tema jeg var på .... trodde det gjalt både windows og linux komandoer. Skal aldri gjenta seg Hilsen @c-Cobr@ Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 namp ser jo ut til å fungere bra. Finnes det en opsjon som i tillegg til IP også git navnet på maskinene? Har lest gjennom manualen, men den var lettere forvirrende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå