djwawa Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hei driver å lager en nettside, som det skal være en "prosjekter" side på. Linken til den siden er /index.php?side=prosjekter Men så skal jeg ha flere prosjekter, som feks. "oppsett av nettverk i huset" og da vil jeg at adressen skal være noe sånn som /index.php?side=prosjekter&prosjekt=nettverk etc. Noen som vet hvordan dette kan gjøres enklest? Takk!! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) På akkurat samme måte som du gjør i index.php. (Antar du bruker et helt standard, ordinært includescript) La det første includescriptet innkludere prosjekter.php, som igjen består av et nytt includescript, men som til forskjell tar utgangspunkt i GET.prosjekt istedenfor GET.side. Endret 9. november 2008 av Jonas Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Det fungerer NESTEN:P Det som skjer er jo at denne ikke tar bort det som står på siden, og endrer med det som står på "nettverk" siden, men inkluderer "nettverk" siden, enten i toppen eller bunnen av siden. Lenke til kommentar
Harald B Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Må si jeg synes det er tåpelig å designe systemet ditt rundt hvordan du vil at urlen skal se ut. Lag heller et system som fungerer slik du ønsker, så får urlen bli som den blir. Så får du eventuelt bruke mod_rewrite eller noe for å få urler som er mer søkemotoroptimalisert. Den urlen du ønsker har ingenting med søkemotoroptimalisering og gjøre i det hele tatt, så jeg skjønner bare ikke vitsen. Lenke til kommentar
PHP_Yoghurt Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 if($_GET['prosjekt'] == "nettverk") { innhold her.. } Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) eller i ditt eksempel blir det: if(($_GET['side'] == "prosjekter") && ($_GET['prosjekt'] == "nettverk")){ gjør noe } Endret 12. november 2008 av serrghi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå