930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hei Vi hadde en Packard Bell (B3529 D) og den hadde et BIOS passord. Jeg skrudde da opp den bærbare maskinen og dro ut batteriet. Når jeg har skrudd den sammen så starter maskinen og jeg kommer inn i BIOS uten problemer og kikker. Skjermen er helt fin og lys. Men når jeg starter maskinen og IKKE går inn i bios blir den svart med en gang Packard Bell logoen forsvinner (Etter Power On Self Test (POST)??) Men, det er ikke noe galt med datamaskinen for hele maskinen starter fint. Den går inn i windows og alt. Ser bare ut som "backlight" på LCD skjermen skrur seg av etter post og nekter å skru seg på igjen?! Jeg har prøvd å skrud den opp og igjen for å se om det hjalp men det gjorde det ikke. Jeg oppdaterte også maskinen fra bios: 2.01 til 2.08 og jeg har prøvd å koble til en ekstern skjerm og det fungerte ikke. Jeg får fjernstyrt maskinen uten problemer så det er ikke noen prob. Jeg kommer fint inn i biosen der er "backlighet" på hele tiden. Men så fort jeg går ut av den og den fortsetter å laste maskinen så går det av?! Jeg har også prøvd å skru på skjermen med FN+Lys På knappen og det fungerte helelr ikke. Jeg har også prøvd å starte med og uten batteri og prøvd å lade ut maskinen. Noen tips? - Toffe Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Ingen som vet noe om dette? Er absolutt ingen som har ide gitt! Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Siden du heller ikke klarte å få fram et bilde på en ekstern skjerm så er det neppe backlight-ptoblem. Tror heller du har et problem med driveren til skjermkortet. Kan det være noe i BIOS som omhandler skjermkortet? Prøvd å starte den i safe-mode? Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Siden du heller ikke klarte å få fram et bilde på en ekstern skjerm så er det neppe backlight-ptoblem. Tror heller du har et problem med driveren til skjermkortet. Kan det være noe i BIOS som omhandler skjermkortet? Prøvd å starte den i safe-mode? Er neppe noe med windows da den blir svart FØR windows starter å laste. Rett etter POST blir den svart. Lenke til kommentar
drIronic Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg har sett en del BIOS'er som har en "reset to failsafe defaults" i tillegg til "reset to factory defaults" knapp. Hvis du har en slik kan du jo prøve den. Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Det er en laptop så vet ikke hvor jeg eventuelt kunne funnet den? Lenke til kommentar
mad-man Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 jeg har det samme problemet men jeg får opp lys på skjermen av og til bare.. Og vist jeg skal starte windows osv. så må jeg skrive inn et passord!:S Hvilket passord er det!? Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Er langt ifra samme problem. Jeg har problemer med hardware du har et BIOS passord enablet. Dra ut BIOS batteri for å resette det. Jeg får lastet windows selv om skjermen er svart. Backlightet er bare skrudd av etter POST?! Rart? Noen tips? Lenke til kommentar
mad-man Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 BIOS Batteri, er det det vanlige batteriet til pc'n eller er det noe annet!? jeg har ikke så mye peiling på pc egentli, er bare veldi avhengi av den pga arbeid osv. Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Men du hevder at du også har svart skjerm dersom du kobler inn en ekstern skjerm? Med andre ord, du ser ingen Windows boot-informasjon når ekstern skjerm er koblet inn? Ser du POST/BIOS-info på ekstern skjerm? Jeg forstår også at du ikke vet hvordan du kommer inn i BIOS-oppsettet, jeg ser ikke helt hvorfor dette skulle være et problem fordi du har laptop? Lenke til kommentar
930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Men du hevder at du også har svart skjerm dersom du kobler inn en ekstern skjerm? Med andre ord, du ser ingen Windows boot-informasjon når ekstern skjerm er koblet inn? Ser du POST/BIOS-info på ekstern skjerm? Jeg forstår også at du ikke vet hvordan du kommer inn i BIOS-oppsettet, jeg ser ikke helt hvorfor dette skulle være et problem fordi du har laptop? Hei! Dette skjer når jeg starter maskinen: 1. Packard Bell logoen kommer opp 2. Packard Bell Logoen viser info om at dersom man trykker F2 kommer man inn i BIOS og F8 får man boot meny. 3. Skjermen blir svart så fort Packard Bell logoen forsvinner 4. Venter lenge og så kommer "Windows Logon" lyden. Nå er jo skjermen svart, men om jeg lyser på den med en lampe så ser jeg SVAKT skjermen. Jeg kan se bakgrunnen, windows e.t.c. Jeg kan også trykke på start menyen. Jeg kan på punkt 2 trykke F2 og bla igjennom biosen. Og nå er det lett å se for skjermen er lyst opp. Jeg kan på punkt 2 trykke F8. Skjermen blir svart etter Packard Bell logoen (Backlightene skrues av slik at jeg såvidt ser noe fordi det er svart). Jeg kan igjen ta en lampe og lyse skjermen opp og se oppstartsalternativer. Det jeg trur er problemet er at etter POST (Power On Self Test) så skrur backlightene i skjermen seg av. Backlight er jo det som skrur seg ned når man "dimmer" skjermen. Og til slutt blir den jo helt mørk (på Mac'er hvertfall). (Backlight: http://en.wikipedia.org/wiki/Backlight) Forsto du hva jeg mente nå? Takk for svar og forsøk på hjelp EDIT: Ser ingenting på ekstern skjerm. "No input found" Endret 12. november 2008 av ziller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå