Gå til innhold

PC'n som ikke ville starte, bare av og til...

Gyms0kk

Anbefalte innlegg

Kjøpte mg MSI KT3 Ultra2 R hovedkort med AMD XP2000+ CPU og Apacer 256 mb PC2700 DDR minne for et halvt år siden.

Koblet greiene sammen og fikk ikke noe skjermbilde, men indikasjoner på minne feil, gjennom lyd og lys indikatorer. Det snodige var at eg fikk start på spetakkelet hvis eg gjorde følgende: Trykke på start knappen, dra ut strømkabelen bak, stappe kabelen inn igjen og trykket på start igjen. Voila! En maskin med issues tenkte eg og gjorde ikke noe mer me d.

Men no starter den ikke i d hele tatt, og får de samme meldingene. Har testet med annen strømforsyning, skjermkort, og minne. Tenkte d da måtte være HK og leverte d inn til leverandøren, men d var vist ikke noe galt med d.

Har ikke testet me annen CPU fordi d virker usannsynlig teit når eg får minne feil...

Noen forslag?

:wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg ville teste med en annen cpu eg, bare for å være sikker på at det ikke er den som er deffekt.

Og får du pc'en din i gang ville eg tatt en bios oppdatering.

Men en ting eg lurte på, har du gode kontakt mellom cpu og kjøleribben? Min kjøler lurte meg i helgen, fikk ikke min gammle p3 1000 i gang på grunn av dårlig kontakt mellom kjøler og cpu?

Måtte bytte kjøler, feste på den gammle kjøleribben røyk.

Lenke til kommentar

Du kan restette biosen, sjekke om du har klusset til noe der...ellers kan du skjekke over alle jumperene på kortet ditt, se at de står til riktig hastighet på RAM, at det er god kontakt på Power SW...ol

det kan oxo være så enkelt at power switsjen din er ødelagt. Prøv å kortslutte powerswitjen. bare gniss de sammen litt.

-v-

Lenke til kommentar

Hehe, har akkurat hatt samme feilen selv, har byttet prosessor og hovedkort og det funker nå....men jeg ble aldri helt smart på hva problemet egentlig var....mens jeg hadde feilen så trykte jeg på start-knappen, maskina startet men den bootet ikke, tenlkte kanskje først det var noe med strømmen at det ikke var jording eller noe men det var ikke det, fikk forresten oxo samtidig konkludert at jeg hadde defekt skjermkort, så kort fortalt har jeg byttet både skjermkort, hovedkort og prossessor

eneste jeg ikke har prøvd å å prøve den gamle prosessoren på et annet hovedkort....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...