RAM Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg har en gammel Siemens- mobil som jeg bruker til hustelefon, og en nyere mobil som jeg bruker ute. Den gamle, som jeg bruker til hustelefon har nå så dårlig kapasitet på batteriet at jeg nesten vurderer å ha den koblet til strømnettet hele tiden mens den er påslått (stort sett hele dagen). Jeg vet at dette kan ødelegge batteriet, men det er ikke spesielt mye batteri å ta vare på. Er dette noe å anbefale dersom jeg velger å "ofre" batteriet? Jeg har ikke lyst til å kjøpe nytt batteri ettersom jeg egentlig ikke har bruk for det og regner med at jeg snart tar farvel med min gamle mobil når abonnemang er utløpt. Kan dette være en grei løsning? (Jeg synes hverfall den er lettvint.) Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Funker telefonen hvis den står i nettstrøm, og du har tatt ut batteriet da? Uansett så burde det teknisk sett ikke ha noe å si om du lar batteriet stå i, hvis du driter i at det blir ødelagt. Ville heller vurder hvor brannsikkert det er. Det anbefales og ikke lade mobiler over natta, da dette medfører en liten brannfare. Lenke til kommentar
RAM Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Da tror jeg at jeg prøver dette på dagen og trekker ut kontakten om natten. Jeg oppholder meg på samme stue som mobilen om dagen og har røykdetektor i nærheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå