Gå til innhold

Noen spill funker ikke på crt tv :(

Crisz

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har noen spill til ps3 som ikke funker på crt tv, men det verste av alt er at crash bandicoot1 (ps1) (!) som jeg kjøpte fra psn ikke funker! >(

jeg har en gammel crt tv (bilderør)

har noen noe forslag til hva jeg kan gjøre? er det noen triks som gjøre at jeg kan spille de?

Endret av crisz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

jeg har noen spill til ps3 som ikke funker på crt tv, men det verste av alt er at crash bandicoot1 (!) som jeg kjøpte fra psn ikke funker! >(

jeg har en gammel crt tv (bilderør)

har noen noe forslag til hva jeg kan gjøre? er det noen triks som gjøre at jeg kan spille de?

Kan du være litt mer detaljert på hva "ikke funker" betyr ? Evt. hvilke andre spill vi snakker om ? Noen kjøpt ifra USA ?

Lenke til kommentar

de fleste spillene jeg har funker.... men det er noen av dem som bare funker på hd tv, dem krever hdmi kabel. og som LunaticFanatic sa "you cannot play this game at the current video output settings".....

det er DET som er problemet, tven er relativt ny 3 år gammal, og den støtter ntsc og pal format, siden ps3 er fra usa (60gb) men finnes det noen måter å få fjernet denne sperren? det står jo ikke engang på coveret til spillet, det burde det ha gjort! men det egentlige problemet er at crash bandicoot 1 som er til ps1 ikke funker med den video ut settingen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tror problemet ditt ligger i at ps3-en er amerikansk. Spillene du kjøper her hjemme er satt opp til å kjøre i Pal-oppløsning, dvs 576i. Problemet oppstår da ps3-en din ikke støtter denne oppløsningen, da de i usa bruker NTSC, dvs en oppløsning på 480i. Resultatet er at ps3-en nekter å spille av de spillene som ikke er kodet for 480i, noe langt fra alle europeiske spill-versjoner gjør. Kort sagt, på SDTV er ikke ps3 helt sonefri, og du kan ikke gjøre noe for å fikse det. Du omgår derimot hele problemet ved å spille på en HDTV.

EDIT: En tanke som slo meg er at PSN-spill kjøpt fra den amerikanske PSN-butikken burde funke problemfritt, uten at jeg kan bekrefte det.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Spill fra den amerikanske psn burde funke ja, spill fra den europeiske psn gjør ikke det.

Hva er det du snakker om da!? jeg har kjpt mange spill jeg fra europa PSN og fra usa PSN til og med fra japan PSN, alle funker fint, har ikke noe å si hvilken butikk du kjper fra! men det som er rart og grunnen til at jeg startet tråden er at crash bandicoot 1 som er til PS1 (!) ikke funker med bilderørs tv, men det gjør mange andre PSN spill jeg har kjøpt, men er det noen forslag til hva jeg kan gjøre for å spille det? jeg hvet at jeg kan kjøpe ny tv men jeg har ikke råd til det nå, sparer til ny tv np uansett så...:p men foreløpig liksom.

Lenke til kommentar
Spill fra den amerikanske psn burde funke ja, spill fra den europeiske psn gjør ikke det.

Hva er det du snakker om da!? jeg har kjpt mange spill jeg fra europa PSN og fra usa PSN til og med fra japan PSN, alle funker fint, har ikke noe å si hvilken butikk du kjper fra! men det som er rart og grunnen til at jeg startet tråden er at crash bandicoot 1 som er til PS1 (!) ikke funker med bilderørs tv, men det gjør mange andre PSN spill jeg har kjøpt, men er det noen forslag til hva jeg kan gjøre for å spille det? jeg hvet at jeg kan kjøpe ny tv men jeg har ikke råd til det nå, sparer til ny tv np uansett så...:p men foreløpig liksom.

Jeg sitter hvertfall med en PS3 fra USA og det er ikke alle spill kjøpt fra PSN store som funker hvis jeg bruker standardkabel, men med HDMI funker alt helt fint. Har ikke testa med ting fra US PSN.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...