Karlson Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hei! Dette er mitt første innlegg i BK. Begynte nylig med fotografering, og vil gjerne ha tilbakemelding på dette bildet. Har også laget en S/H versjon av bildet: Hvordan ble det? Hvilke av de to er best, etter deres mening? Som sagt, så er jeg fortsatt ganske ny innenfor fotografering, så litt basic tilbakemelding hadde vært flott, både når det gjelder etterarbeid, og bruken av selve motivet. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Flott motiv, kanskje litt klisjéaktig, men uansett flott. Bildet er også ganske bra, etter min mening. Det er et eller annet med komposisjonen som skurrer, jeg vet ikke helt hva. Kanskje burde dråpene ha vært lenger opp eller ned i bildet. Ellers er bildet ganske bra, som sagt. Lenke til kommentar
magnuje2 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Enig med han over. Ville lekt meg litt mer med komposisjon og perspektiv. Skal ikke så mye til får å gjøre det enda mer spennende. F.eks bruke linjene på bladene, vidvinkel o.s.v. Og kanskje litt større DOF? Det er vel en smaksak Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Takk Men hvordan mener du jeg kan bruke linjene i bladet, og hva betyr DOF? Veldig fint om jeg kunne fått noen konkrete tips, er som sagt på basic nivå innenfor fotografering Lenke til kommentar
vimsejenta Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 DOF = Depth of field, eller dybdeskarphet på norsk Søk på google så får du bedre forklaring + bildeeksempler Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Glemte google.. Ser nå at den kunne vært litt større ja. Endret 9. november 2008 av Karlson Lenke til kommentar
magnuje2 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Nå har du hovedmotivet (dråpene) midt på. Jeg ville prøvd å gått nærmere med vidvinkel slik at dråpene blir liggende 1/3 til høyre og ganske langt nede i bildet. Selve planten (eller roten eller hva det er) er rimelig godt plassert slik det er nå. Men om du gjør som foreslått over vil linjen fra bladet gå fra nederst til høyre til øverst venstre, og lede blikket mot midten av planten. Veldig dårlig forklart egentlig hehe =) DOF er hvor mye av bildet som er i fokus i forhold til avstand til kamera. Dette styrer du med blenderen. Jeg foreslo å bruke litt mindre åpning slik at alle dråpene ble i fokus Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Fint bilde, bra til å være nybegynner! Anbefaler at du tar en titt på fotokompendiumet som ligger ute her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679 Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Takk for tipsene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå