finfyr Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hei dere. Har igjen tatt fram studiosettet mitt, dessverre har jeg kun en blits. (Den andre kommer straks fra Sverige.) Har tatt bilder av min datter, men får av og til klare tegn på softboksen i øynene til jenta. Hvordan kan jeg unngå dette? Burde jeg ha kjørt blitsen mot taket (hvitt) eller er det andre ting som kan gjøres? Må vel kanskje vente til den andre blitsen kommer fra kaffebrus. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 protip; om lyset treffer øyet direkte vil du altid få refleksen i øyet. og det er ingenting i galt i det. faktisk tvert imot.. uten refleksen blir fort øyet veldig dødt. catchlighten skaper litt mere liv i det. men om du absolutt vil unngå det kan du; reflektere som du selv sier (men da får du jo refleks av det du refletere på istede), eller plassere blitzen feks for høyt oppe til at den treffer øyet, eller for mye til siden til at det treffer. evt. klon bort refleksen i photoshop. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Synes selv at bildene forsåvidt ble ganske bra. Men kunne forsåvidt godt tenkt meg at det var litt mindre reflekser.... Skal teste litt til, med å blant annet ha blitsen lengre unna. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Blitzen lengre unna ville gitt mindre reflekser, men lyset vil tilgjengjeld bli hardere dess lengre unna du går.. Det jeg anbefaler deg er at du ikke bruker softboxen direkte, men at du bruker kantlyset istede =) blir veldig firkantete når du bruker den så rett på som her ja =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå