MADGamer Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg endrer stadig på skjermoppløsningen ettersom hvor langt unna laptopen er, og hva jeg driver med. Er litt lei av å måtte gå inn på skjerminstillinger hver gang jeg gjøre dette, så jeg lurte på om det gikk ann å endre på skjerminstillinger ved å bruke en .bat fil. Da kunne jeg hatt filene sammen alle de andre .bat filene mine som gjør livet enklere :!: Hadde vært tøft om det gikk, men forstår hvis det ikke er mulig Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Du får ikke gjort det med en .bat fil. Lenke til kommentar
MADGamer Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Du får ikke gjort det med en .bat fil. Tenkte vel egentlig det Men hadde jo vært kjekt Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Vel, jeg har gjort deg en kjempetjeneste som gjør at du kan lage .bat filer som kan endre skjermoppløsning. Det er et program som jeg skrev nå nettopp setres.zip I zip filen ligger det en .exe fil og en .c fil .c fila er kildekoden dersom du interesserer deg for slikt, og .exe er selvsagt programmet. Det er ganske enkelt å bruke, legg .exe et sted der du får tak i den fra .bat filene dine, og kjør den slik: setres width=800 height=600 bpp=32 bpp er ikke nødvendig å skrive dersom du ikke vil endre bit per pixel. setres width=800 height=600 er også gyldig. Hvis du ikke skriver noenting, så vil den bare liste alle de forskjellige adapterne på maskinen din, og til slutt skrive ut den gjeldende oppløsningen. Du kan bruke ERRORLEVEL på den, -1 er DISP_CHANGE_FAILED Det er også mulig å endre oppløsningen på andre skjermer ved å bruke device=NV4_DISP for eksempel, men dette har jeg ikke testet selv om fungerer fordi jeg har ikke flere enheter selv. Det er mulig at Visual C++ kreves for å kompilere på grunn av at jeg bruker wmain for unicode støtte. Lenke til kommentar
MADGamer Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Hadde nesten gitt opp jeg nå, men dette var jo fenomenalt Takker, skal teste det ut på laptoppen snarets (ma bare sette meg litt inn i programmet ditt ) Endret 15. november 2008 av MADGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå