Gå til innhold

OK å slippe en hund som blir dyttet i armene dine?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det uansett forskjell på edderkopper og hunder. Den hunden kunne ha fått alvorlig skader. Tåpelig å la den lide for en slik konflikt. Hva med å heller sparke dama?

 

 

Er det almen kjent at bikkjer ikke tåler fall fra 1 meter? Katter lander alltid på beina, så jeg ville trodd en hund gjør det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sa han at han hadde fobi? Nei, det gjorde han ikke. Han fremstilte hele situasjonen som om han bare syntes at hunden var ei møkkabikkje. Ærlig talt.

Er det blitt ulovlig å mene også nå?

Har jeg sagt det? Du bare liker å rippe opp i ting, du? Hæ?

Altså, det virker ikke som du helt forstår. Synes jeg også det var en møkkabikkje så hadde vel jeg gjort det samme. Altså, jeg hadde jo iikek tatt imot den for så å slippe den i bakken, men hadde noen slengt noe jeg hater i hendene mine så er det klart jeg slipper det.

 

Synes jeg det eller det dyret/insektet er en møkkadyr så hadde jeg sikkert gjort det samme. Det er IKKE det samme som å kaste noe i veggen, da man tydelig vil skade dyret mest mulig. Å slippe hunden ned kan ikke sammenlignes mot det.

 

Er hunder virkelig så skjøre dyr at det er snakk om livet når de faller fra 1 meter. Ærlig talt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
tror du virkelig han gjorde det med overlegg? tok den imot bare for å kunne slippe den i bakken? Nå er det eieren sitt ansvar, hennes hund, ikke fyren som slapp den, idiotisk og skylde på noen andre enn hundeeieren

Ja, det tror jeg. Han nærmest skrøt av det. Ja, det er hennes skyld. Men det er ikke hundens.

 

Andrull, han kunne fortsatt ha veket unna og nektet å ta imot.

Og tror du virkelig det er snakk om 1 meter? Hvor høy antar du at denne karen er??...

Lenke til kommentar
tror du virkelig han gjorde det med overlegg? tok den imot bare for å kunne slippe den i bakken? Nå er det eieren sitt ansvar, hennes hund, ikke fyren som slapp den, idiotisk og skylde på noen andre enn hundeeieren

Ja, det tror jeg. Han nærmest skrøt av det. Ja, det er hennes skyld. Men det er ikke hundens.

 

Andrull, han kunne fortsatt ha veket unna og nektet å ta imot.

Og tror du virkelig det er snakk om 1 meter? Hvor høy antar du at denne karen er??...

Nå vet jeg ikke hvordan hunden ble holdt, men tviler sterkt på at hunden ble løftet over hodet.

Som regel så har man den i "fanget", altås i mageseksjonen som er noe rundt 1m. Kanskje litt over.

 

Andrull, han kunne fortsatt ha veket unna og nektet å ta imot.

Det du prøver å si er at han med hensikt tok opp hunden for å slippe den i bakken?

Er ivhertfall ikke slik jeg har fortstått situasjonen.

Lenke til kommentar

Tok opp hunden? Han sa at han gikk bort til henne for å fortelle at hun ikke kunne ha med hund. Da ga hun ham hunden. Da kan man anta at de faktisk sto. Da hun prakket hunden på ham, slapp han den. Selv om han holdt den ca ved magen, så er det fremdeles høyt, hvis han ikke er usedvanlig liten til å være mann.

Lenke til kommentar
Hvor står det nevnt at denne hunden viste tegn til å være redd/sint og prøve å skade personen som holdt den?

Det står ikke nevnt, og derfor syns jeg det er unødvendig å dra det inn i tråden. Vi bør forholde oss til den infoen han som holdt hunden har gitt.

 

 

Om hunden/dyret er sint eller ikke er lite relevant dersom man har en fobi, eller ikke er konfortabel med den typen dyr så nært og oppi hendene. Man reagerer og oppfatter situasjonen ofte anderledes enn man burde.

Forskjell på å HATE og å ha en fobi. Men man har vel kanskje lettere for å gjøre stygge ting mot dyr/mennesker man hater, enn dem man ikke har noe bevisst forhold til?

 

Ellers er jeg enig med Lillium i at det er faktisk mulig å IKKE ta imot en hund som blir gitt til deg :p Dersom personen som tok imot hunden, faktisk tok den imot/tok tak i hunden/rakk frem hendene eller lignende, så trodde antakeligvis damen at han kom til å holde den.

Lenke til kommentar
Deiser jeg i bakken så er det nok ingen som bryr seg

 

Vet du, dersom du hadde landa på ryggen etter fall fra en toetasjes bygning, tror jeg faktisk folk hadde brydd seg. Vet du hvor høyt ett fall fra armene til ett menneske er for en liten hund?

 

Bikkja mi brakk lårbenet da den fallt ned fra kjøkkenbordet.

 

Dessuten handler det ikke om en som har fobi for hund engang. Og nei, det ble aldri nevnt at bikkja viste tegn til å være agressiv. Og ja, edderkopper og hunder er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Jeg tror du missforstår litt hva vi ønsker å diskutere, (eller er det jeg som missforstår).

 

Jeg forstår det slik at trådstarter ønsker å diskutere dette generelt, og gjerne sammenligningen hund, edderkopp, barn og hvorfor hvorfor ikke man kan gjøre slike sammenligner. Gjerne også forskjellen mellom verdi på mennesker/dyr. Jeg forstår det slik at dette bestemte tilfellet bare er med som et eksempel.

 

Dette er riktig. Grunnen til at jeg startet tråden for å belyse dette på et generelt grunnlag, ikke nødvendigvis i eksempelet. Noe jeg synes er interessant fordi "et samfunn kan måles utifra hvordan det behandler sine svakeste". Herved representert ved hunder. Synspunktene som har kommet frem under diskusjonen viser at enkelte har et i overkant naivt forhold til dyr og dyrs rettigheter kontra mennesker, ihvertfall i min mening. Jeg trekker (nesten ufrivillig) paraleller til den generelle tendensen i Norge i dag, hvor samfunnet generelt er vettskremte for at noen skal miste livet eller bli skadet. Noe som i og for seg er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Hvis jeg detter bakover bevisst og forventer at han/hun bak skal ta imot og ikke gjør det, er det deres skyld?

 

Dama har all skylda. Jeg synes det er refleks å ta i mot når noen strekker ting til deg. Hvis noen legger et varmt glass i armene på deg og du slipper fordi det er for varmt, så er det ikke din skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...