Gå til innhold

Benytte seg av &-tegnet i mapper

Anbefalte innlegg

Hei. Jobber med et lite program som invilverer å kopiere noen filer til en mappe som inneholder spesialtegnet "&". Dette går jo selvfølgelig ikke helt uten videre. Finnes det noen workaround? Har forsøkt å fine noe fornuftig men eneste jeg finner ut er at jeg skal bruke quotes. Har prøvd "'` og ´ både på venstre side, begge sider og høyre side. Jeg har også prøvd med dobbel & ("&&") men ingenting fungerer.

Hvordan kan dette løses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

& "kan brukes" men det kan oppstå masse "ymse" feil og anbefales ikke benyttet. Gir bla feilaktig eller i værste fall ingen visning av foldere i ulike sammenhenger.

Her er et eksempel:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa493942.aspx

Hvorfor tror dere at microsoft har default navngivning som "Documents and Settings" istedet for "Documents & Settings" .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
& "kan brukes" men det kan oppstå masse "ymse" feil og anbefales ikke benyttet. Gir bla feilaktig eller i værste fall ingen visning av foldere i ulike sammenhenger.

Her er et eksempel:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa493942.aspx

Hvorfor tror dere at microsoft har default navngivning som "Documents and Settings" istedet for "Documents & Settings" .

Ja men nå er vel faktum her at trådstarter alt har mapper med dette navnet og vil lage et program som kan behandle dette.

Hadde vi bare konsetrert oss om hva som er lettest hadde vi ennå hatt maksimal 8 karakters lengde på filnavn og ingen mellomrom.

Lenke til kommentar

Problemet er at denne mappen er konstant og skal helst ikke endres navn på. Jeg jobber med et script som skal kopiere diverse saves fra spill og selvfølgelig har noen av mappene jeg skal navigere igjennom "&" tegnet i seg istedet for "and".

Lenke til kommentar
& skal være gyldig i både command.com (ikke det at jeg tror noen bruker det her) og cmd.exe

Det er ikke noe annet som kan være grunnen til at det feiler da?

Nei faktisk ikke, " & " i mappe-navn når man er i command.com virker ikke, du får bare error Invalid parameter "TextUntill&"

:tease:

Endret av Hans_Henrik
Lenke til kommentar
(testet akkurat) yup du har rett GG

C&C virker fint, men verken cd "C& C" eller cd "C &C" virker...

aner ikke hvorfor da.. rart :hmm: (Alle 3 virker fint på cmd.exe)

(men så vet vi jo ikke engang om han bruker command eller cmd enda da...)

Man må være obs på at filer med .bat endelse benytter command.com og filer med .cmd endelse benytter cmd.exe som shell.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
(testet akkurat) yup du har rett GG

C&C virker fint, men verken cd "C& C" eller cd "C &C" virker...

aner ikke hvorfor da.. rart :hmm: (Alle 3 virker fint på cmd.exe)

(men så vet vi jo ikke engang om han bruker command eller cmd enda da...)

Man må være obs på at filer med .bat endelse benytter command.com og filer med .cmd endelse benytter cmd.exe som shell.

eeh... ok, vilken OS kjører du da syar?

er ikke sån i XP2 pro (vell... ikke på noen av de 2 jeg kjører på nå)

Command.com følger vel ikke standard med Windows XP?

Den er ihvertfall ikke tilstede her på min XP SP2

GG vet du om du har XP pro eller home? siden det følger med på mine 2 pc'er (som ikke hadde samme install CD, btw)

og jeg trur de er begge pro

Endret av Hans_Henrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...