Thor. Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hei. Jobber med et lite program som invilverer å kopiere noen filer til en mappe som inneholder spesialtegnet "&". Dette går jo selvfølgelig ikke helt uten videre. Finnes det noen workaround? Har forsøkt å fine noe fornuftig men eneste jeg finner ut er at jeg skal bruke quotes. Har prøvd "'` og ´ både på venstre side, begge sider og høyre side. Jeg har også prøvd med dobbel & ("&&") men ingenting fungerer. Hvordan kan dette løses? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 & er reservert og skal ikke brukes i foldernavn. Spesialtegn som "er" lov å bruke i folder navn: $ % ( ) + , - . ! = @ [ ] ^ _ ` ~ Spesialtegn som "IKKE" er lov å bruke i folder navn: " * / : < > ? \ | ' & ; # { } Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Hvorfor har det seg da at denne mappen benytter seg av tegnet "&" da? Ingen eventuelle omveier? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Jeg klarer da vitterlig å lage foldernavn med & Har du prøvd å bruke en char med hex verdien til og tegnet og sette denne inn i fil strengen ? Endret 9. november 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) & "kan brukes" men det kan oppstå masse "ymse" feil og anbefales ikke benyttet. Gir bla feilaktig eller i værste fall ingen visning av foldere i ulike sammenhenger. Her er et eksempel: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa493942.aspx Hvorfor tror dere at microsoft har default navngivning som "Documents and Settings" istedet for "Documents & Settings" . Endret 9. november 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 THor: Hvilket språk? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Denne problemstillingen er aktuell på "språket" batch (.bat). Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 & "kan brukes" men det kan oppstå masse "ymse" feil og anbefales ikke benyttet. Gir bla feilaktig eller i værste fall ingen visning av foldere i ulike sammenhenger. Her er et eksempel: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa493942.aspx Hvorfor tror dere at microsoft har default navngivning som "Documents and Settings" istedet for "Documents & Settings" . Ja men nå er vel faktum her at trådstarter alt har mapper med dette navnet og vil lage et program som kan behandle dette. Hadde vi bare konsetrert oss om hva som er lettest hadde vi ennå hatt maksimal 8 karakters lengde på filnavn og ingen mellomrom. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Problemet er at denne mappen er konstant og skal helst ikke endres navn på. Jeg jobber med et script som skal kopiere diverse saves fra spill og selvfølgelig har noen av mappene jeg skal navigere igjennom "&" tegnet i seg istedet for "and". Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 [Joke]hvis du bruker win 98 burde du ta det med i infon..[/Joke] cd "CS 1.6 & Source" virker fint for meg... XP SP2 bruker du "command.com" eller "cmd.exe" so interpreter? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 & skal være gyldig i både command.com (ikke det at jeg tror noen bruker det her) og cmd.exe Det er ikke noe annet som kan være grunnen til at det feiler da? Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) & skal være gyldig i både command.com (ikke det at jeg tror noen bruker det her) og cmd.exe Det er ikke noe annet som kan være grunnen til at det feiler da? Nei faktisk ikke, " & " i mappe-navn når man er i command.com virker ikke, du får bare error Invalid parameter "TextUntill&" Endret 10. november 2008 av Hans_Henrik Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Merkelig, jeg spilte Command & Conquer i DOS før, og da het både mappen og .exe filen C&C som var gyldig. Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) (testet akkurat) yup du har rett GG C&C virker fint, men verken cd "C& C" eller cd "C &C" virker... aner ikke hvorfor da.. rart (Alle 3 virker fint på cmd.exe) (men så vet vi jo ikke engang om han bruker command eller cmd enda da...) Endret 10. november 2008 av Hans_Henrik Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Veldig mystisk... Litt rart hvis det er en sammenheng mellom space og & egentlig... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) (testet akkurat) yup du har rett GGC&C virker fint, men verken cd "C& C" eller cd "C &C" virker... aner ikke hvorfor da.. rart (Alle 3 virker fint på cmd.exe) (men så vet vi jo ikke engang om han bruker command eller cmd enda da...) Man må være obs på at filer med .bat endelse benytter command.com og filer med .cmd endelse benytter cmd.exe som shell. Endret 10. november 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Command.com følger vel ikke standard med Windows XP? Den er ihvertfall ikke tilstede her på min XP SP2 Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) (testet akkurat) yup du har rett GGC&C virker fint, men verken cd "C& C" eller cd "C &C" virker... aner ikke hvorfor da.. rart (Alle 3 virker fint på cmd.exe) (men så vet vi jo ikke engang om han bruker command eller cmd enda da...) Man må være obs på at filer med .bat endelse benytter command.com og filer med .cmd endelse benytter cmd.exe som shell. eeh... ok, vilken OS kjører du da syar? er ikke sån i XP2 pro (vell... ikke på noen av de 2 jeg kjører på nå) Command.com følger vel ikke standard med Windows XP?Den er ihvertfall ikke tilstede her på min XP SP2 GG vet du om du har XP pro eller home? siden det følger med på mine 2 pc'er (som ikke hadde samme install CD, btw) og jeg trur de er begge pro Endret 10. november 2008 av Hans_Henrik Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Er tydelig at & mer mellomrom forran eller etter ikke går. Kan jeg da få brukt et annet tegn som kan tolkes som space? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hmmm kan du ikke bare sløyfe & tegnet da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå