Gå til innhold

Nytt Kamera - Gammel blitz...

Anbefalte innlegg

Heisann, Har akkurat bestillt meg ny Nikon D90 og har en gammel Metz 40MZ-1 blits liggende.

Jeg vet at den kan benyttes i Auto mode samt at trigger spenning ikke kan skade kameraet. Det tilbys en SCA adapter som tilpasser blitzen til kameraet, "SCA 3402 Nikon iTTL"

Er det noen som kjenner til dette adapteret og kan fortelle meg hva dette gjør ut over TTL som jeg antar er hovedfunksjon.

MVH Werner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja her var det ikke så mye respons å få, men temaet var kanskje litt "smalt" eller sært.

Uansett, Metz i tyskland oppklarte saken. på rekordtid :thumbdown: Kun mulig å bruke blitz i auto mode (altså ingen TTL). Så sa er det bare å finne beste pris på SB600 el SB800

Lenke til kommentar
Ja her var det ikke så mye respons å få, men temaet var kanskje litt "smalt" eller sært.

Uansett, Metz i tyskland oppklarte saken. på rekordtid :thumbdown: Kun mulig å bruke blitz i auto mode (altså ingen TTL). Så sa er det bare å finne beste pris på SB600 el SB800

Da er det jo bare å bruke den i Auto. Litt mere innstillinger, men det burde være overkommelig. Hva er problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...