FLarsen Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Har hatt en Cowon D2 en stund nå og har i den perioden brukt de medfølgende ørepluggene. Cowon D2 er som kjent en spiller med temmelig god lydkvalitet, noe de medfølgene ørepluggene ikke klarer å "overføre" (kommer ikke på noe bedre ord) til øret. Jeg har av og til koblet til hodetelefoner når jeg er hjemme og forskjellen er enorm. Er det noen her som har noen tips til øreplugger, helst behagelige og passivt lyddempende, som kan utnytte(?) spilleren så godt som mulig? Helst til en rimelig penge. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 CX300 hvis du skal ha noen rimelige. SKal du ha noen litt dyrere sjekk Shure eller Ultimate Ears Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Takker for svar. Ingen som har noen flere tips? Helst under tusenlappen. Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Takker for svar. Ingen som har noen flere tips? Helst under tusenlappen. sennheiser burde du gå for: https://prisguiden.no/product.php?productId=40752 Eller hvis du gidder og bestille fra utlandet så kjøper du CrossRoads MylarOne X3i her har du review av x3i og xbi: http://www.anythingbutipod.com/archives/20...-xbi-review.php Disse er de billige du burde gå for, resten må du godt over 1000lappen for og merke forskjell. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Takker igjen for svar. Hva menes med impedans engetlig? Eller, hva har det å si for lydkvaliteten? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Impedans = motstand (ohm/Ω). Det har mest å si for volum, samt hvor krafig forsterker man må ha for å kunne drive hodetelefonene/høyttalerne godt. (I tillegg kommer også "sensitivitet", som også er relatert til de samme tingene.) Høyere impedans er ikke synomymt med lydkvalitet, men dyrere produkter har gjerne høyere impedans. De gir mer "presis" lyd, men "krever" ofte en separat forsterker for å kunne utnyttes fullt ut. Har du D2, kan du generelt drive hodetelefoner opp til 80 ohm med godt volum og fin lyd. D2 er kjent for å ikke like lettdrevne saker så godt. Det blir fort litt susing, men jeg reagerer ikke stort på dette med mine X3i (med mindre jeg sitter hjemme i stillheten og lytter nøye etter). Dessuten blir ofte bassresponsen noe svekket på lav impedans på D2-en, men det er tross alt ingen ulempe på CX300 eller X3i, som fra før er preget av mye bass. (Litt kronglete forklart, men jeg prøvde, i hvertfall. ) Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 (Litt kronglete forklart, men jeg prøvde, i hvertfall. ) Det gjør ikke noe, jeg forstod godt hva du mente. Da blir det nok CX300 eller X3i. Leser litt omtaler om dem før jeg kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå