Gå til innhold

Oppgradere med nytt hovedkort og prosessor

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å oppgradere pcen min med nytt hovedkort og ny prosessor, og tenkte da på disse to:

ASUS M3A78 - hovedkort - ATX - AMD 770

AMD Black Edition AMD Phenom X4 9950 / 2.6 GHz prosessor

Noen som har erfaringer med disse, eller vet noe om det er bra deler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal brukes til 3D programvare (arkitektprogram), bildebehandling, hjemmesideprod, enkel musikkproduksjon, og spilling. Det jeg har ellers av deler er et asus en7300gs skjermkort, 350w psu (må da kanskje også oppgraderes?), 2 sata harddisker og 1 ide harddisk, + en ide dvd-brenner.

Lenke til kommentar

CPUen passer sammen med hovedkortet naturligvis, men bare lurte på om f.eks. hovedkortet er bra og stabilt osv.. Og trenger jeg større strømforsyning? Prosessoren er 125W, betyr det at den drar 125W fra PSU? Strømforsyningen jeg har er som sagt på 350W, og jeg har skjermkort, dvd-brenner, minnebrikker (tenkte 8 GB), og 3 harddisker i tillegg. Hvor stor PSU trenger man da? :) Takker for svar

Lenke til kommentar

vet ikke noe om det hovedkortet.

Ville kanskje vurdert en noe kraftigere PSU, men det er ikke så mye annet enn CPU som bruker noe i det oppsettet så om strømforsyningen er av grei kvalitet går det sikkert greit. Om det er et billig merke ala Q-tec ville jeg investert i noe annet. F.eks OCZ StealthXStream 600 Watt eller Corsair VX 450W .

I utgangspunktet ville jeg også vurdert en 45nm Quad og et Intel P45 hovedkort, men de prosessorene er blitt fryktelig dyre i forhold til AMD. 2000 kr+

Lenke til kommentar

Jeg har en chieftec strømforsyning.

Har du noe bra tips om et bra p45 hovedkort og en passende prosessor da? Pris er egentlig ikke nøye, men vil jo selfølgelig ha mest mulig bra pc for minst mulig kroner. Er vel unødvendig og betale alt for mye bare pga det er siste nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...