eUnaas Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg ser en del quicktime film fra internett. Vinduet jeg får opp gir meg ingen funksjoner eller intsillinger. Hvordan kan jeg få fullskjerm? Er det mulig for meg å lukke vinduet til "alltid øverst" ? Slik at jeg kan surfe litt i bakhånd...? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Trur ikkje det er mogeleg å få fullskjerm, eller legge det som alltid øvst. Alternativa er å stable vindaugene ved sida av kvarandre, so du får vindauget med videoen ved sida av nettlesaren, eller å finne URL-en til videoen og spele den av i eit avspelarprogram, som VLC eller SMPlayer (eller å lagre videoen, og so spele av i VLC e.l). Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Kan jeg sette VLC til standard avspilling av quicktime filmer fra nettet? Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Media Player Classic kan spille av qt og andre video formater i fullskjerm. Med litt tweaking kan den også brukes til å meget effektivt spille av mkv filer i HD kvalitet som man kan finne på nettet. Kan lastes ned gratis her Endret 9. november 2008 av Mark9 Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Lutt off topic, men jeg har egnetlig aldri forstått helt hva mkv er. Er det filmens svar på TIFF? Problemet er vel det at Quicktime åpner seg automatisk når web-filmen skal spilles alt. Selv om VLC er satt som standardavspiller... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Kan jeg sette VLC til standard avspilling av quicktime filmer fra nettet? Det finst ein VLC-plugin til Firefox iallfall, og kanskje IE (hugser ikkje nøyaktig). Har du installert den kan du setje VLC til å spele av QT-filmar i nettlesaren. Kor godt den fungerer veit eg derimot ikkje. Media Player Classic kan spille av qt og andre video formater i fullskjerm. Med litt tweaking kan den også brukes til å meget effektivt spille av mkv filer i HD kvalitet som man kan finne på nettet. Kan lastes ned gratis her MPC må vel ha QT Lite eller noko tilsvarande for å spele av QT-filmar. Lutt off topic, men jeg har egnetlig aldri forstått helt hva mkv er. Er det filmens svar på TIFF?Nei, det er eit kontainerformat, som AVI og Quick Time.Problemet er vel det at Quicktime åpner seg automatisk når web-filmen skal spilles alt. Selv om VLC er satt som standardavspiller...Ja, det er forskjell på kva plugin til nettlesaren som er satt til å opne filmer på nettsider, og kva program som er satt til å opne filmer du har lagra til PC-en. Vil du bruke VLC må du 1) bruke pluginen nemnt over (er eit val å installere den når du installerer VLC), 2) finne URL-en til filmen og opne denne i VLC, med Media --> Open Network, eller 3) lagre filmen til disk før du speler av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå