Gå til innhold

Omtale av Delta Force: Black Hawk Down (PC)

Anbefalte innlegg

Krig er et skremmende aktuelt tema i disse dager. Det hindrer likevel ikke utviklerne hos Novalogic å fokusere på tidligere krigshandlinger, slik som de har gjort i Delta Force: Black Hawk Down. Black Hawk Down videreutvikler en allerede solid spilltype som blant annet er kjent for sin stålsterke multiplayer-del. Her har vi en utgivelse som utvilsomt tar Delta Force-serien ett steg i riktig retning, om ikke flere.

http://www.gamer.no/omtaler/delta_force_bl...lack_hawk_down/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omtalen er en smule mer positiv en den som kan leses på Gamespot;http://www.gamespot.com/pc/action/deltafor...down/index.html

Er mer enig med Hr. Ellingsen enn kollegaen fra Gamespot. For egen del finner jeg stor glede i å observere bildekk flakse avgårde etter å ha sprengt en bil i luften, og andre detaljer spillet presenterer i en overraskende god grafikk!

Gleder meg til multiplayer, maaange timer med moro i vente!

Pro-amerikansk? Artig observasjon, skal man unngå pro-et-eller-annet bør man vel strengt tatt holde seg til RayMan eller tilsvarende spill, eller hva?

Lenke til kommentar

Jeg mener anmelderen hos GameSpot gjorde en brøler. Det virker som han ikke har spilt de forrige Delta Force-spillene når han sier at det er et steg i negativ retning.

Jeg respekterer andres meninger, men stiller meg betenkt til GameSpots omtale av spillet.

Lenke til kommentar

Den 5.6-omtalen til GameSpot var bare enda en av de mange tabbene som egentlig aldri burde vært publisert. Jeg tror nok BHD er betraktelig bedre enn det den godeste Scott vil ha det til. Men det finnes verre eksempler på dårlige omtaler, og jeg vil tildele Tom Chick førsteprisen for sin Deus Ex-vurdering.

Deus Ex isn't all bad, though; I'd say it's only 90% bad.

Vi gratulerer med seieren! :D

Lenke til kommentar

Det var på ingen måte min hensikt å antyde at Gamespot's omtaler er å foretrekke; tvert om. Imidlertid var omtalen der noe tidligere på plass, derfor ble den lest. La ikke vekt på den, men det var gledelig å konstatere at Gamer er på linje med min egen oppfatning - også på dette spillet. Moralen er: Gamespot sucks!

Lenke til kommentar
Jeg mener anmelderen hos GameSpot gjorde en brøler. Det virker som han ikke har spilt de forrige Delta Force-spillene når han sier at det er et steg i negativ retning.

Jeg respekterer andres meninger, men stiller meg betenkt til GameSpots omtale av spillet.

Nå har jeg ikke spillt gjennom DFBHD, men foreløpig er jeg ganske skuffet, det må jeg si. Grafikken er til tider grei, men AI er jo like stusselig (nesten) som den var i den første Delta Force, og det begynner jo å bli en stund siden det kom...

Det er liksom ikke så kult å løpe sammen med laget ditt, når de egentlig ikke gjør noe nytte for seg. Enemy AI er også stusselig, det er horder av fiender, men de er jo ikke fryktinngytene på noen som helst måte. De står bare der, og skyter litt fra hofta med AK en sin.. En annen ting som ødelegger for meg er interaksjon med miljøet.. Lite kan plukkes opp, bortsett fra "helse" og ammo bokser, som bare forsvinner i det du går over dem. Våpen kasser som finnes rundt forbi inneholder bare flate tegninger av våpen. tenk å stilig å faktisk få frem en option "Pick up AK" eller noe, slik som i f.eks hitman.

Jeg synes singelplayerdelen faller helt mellom to stoler egentlig, den prøver å være realistisk, og ja man tåler lite, men det skyldes egentlig uflaks eller ren og skjær dumhet om man blir skutt, og ihvertfall ikke egenskapene til fiendene. (som nevnt i gamespot snur disse seg ofte vekk, og eller skyter i bakken, legge seg ned gjør de ihvertfall ikke)

Det er morsomt, til tider å sitte på i helikopter, og svinge minigunen, så det skal de få ros for, men det hele er veldig lineært og uforutsigbart. Tenk å kunne legge planer på forhånd for helikopterets rute, og så bli flydd denne ruten.. det hadde vært bra det.

Nå har vel Novalogic alltid prioritert multiplayer og realistisk multiplayer med delta force serien sin, og slik sett leverer vel spillet. Brettene ser bra ut, og det er plente med gress busker og stasj å gjemme seg bak, og litt fastmonterte våpen her og der. Men anno 2003 leverer ikke spillet varene på singelplayer delen (etter min oppfatning)

Lenke til kommentar

har runna BHD nå, og jeg syns det var rimelig greit, og med tanke på de tidligere DF spillene, var BHD helt sinnsykt mye bedre. Spillet var vanskelig, kanskje ikke veldig nyvinnende, men holdt til en 7-8 timers intens spilling. Har ikke fått testa mp så mye ennå, men.. litt skuffet der kanskje. Men, det er mer en personlig ting siden jeg aldri har likt at landskapene blir så store uten muligheter for kjøretøyer etc.

Men, alt i alt er jeg rimelig enig med gamer.no, bra spill, mye bedre enn sine forgjengere, men intet revolusjonerende ved det. En helt vanlig fps.

Lenke til kommentar
Men det finnes verre eksempler på dårlige omtaler, og jeg vil tildele Tom Chick førsteprisen for sin Deus Ex-vurdering.
Deus Ex isn't all bad, though; I'd say it's only 90% bad.

Vi gratulerer med seieren! :D

Nuvel, den artikkelen var da svært interessant lesning oppi alt hysteriet rundt spillet. Den overfokuserte selvsagt på spillets svakheter, men dog. En del andre anmeldere så dem ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...