Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Favoritt snøscooter, motor eller design?

Anbefalte innlegg

Alle har sine favoritt snøscooter, noen ser etter design og noen ser etter motor.

Men jeg vil høre fra dere om hva dere ser etter i en snøscooter!

Personelig så ser jeg etter motor, og det er det i de fleste Ski-doo og Yamaha.

Noen sir at hvis man har større motor, så blir man bedre å kjøre.

Men sannheten er at hvis du har en 800 ccm motor, også er du liten og lett da har du jo ingen sjangs til å kontrolere snøscooteren..

Så ikke stress med større motor om du ikke kan kontrolere den :)

Hadde vært fint om dere legger ut bilder av deres snøscootre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
yamaha har jo dde desidert råeste motorene.

selv kjører jeg en polaris indy 340 som klatrer ifra de fleste andre scotere. det gjeld å ha teknik så kommer man seg langt i bratte bakker. har tilogmed kjørt opp en 90graders bakke på litt over 2m sånn ca. sto nesten helt i ro på siste biten.

Ja nemlig, teknikk er det som kreves:)

Lenke til kommentar

vil bare nevne at naboen har en Ockelbo som ikke går fortere enn polarisen min men likevell klatrer han opp sinnsykt bratte bakker med den.

samme person kjørte opp en bratt bakke med skilett sånn ca hele veien opp med en yamaha viking 2 540 trur eg det va. kan også nevnes at understellet nesten var helt defekt og ene hjulet bakerst på beltet var ødelagt så beltet hekta se ofte.

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig ingen forskjell merkene i mellom sånn motormessig, bortsett fra viking så er det vel få scootere nå til dags som skiller seg markant ut på driftssikkerhet.

Tror egentlig designet avgjør mye for min del - men så har man selvfølgelig arv&miljø som sikkert bestemmer mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...