nomore Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hei, I mars i år kjøpte eg meg en Linksys SLM2005 switch. Valget var enkelt da dette var den eneste av denne typen eg klarte å få tak i. Det er en 5 porters gigabit switch med støtte for VLAN(som var det viktigste kriteriet). I går ca i 12 tiden begynte problemene. Alle enhetene i huset begynte å miste IP-adressene sine(fornyes hver time) relativt tilfeldig. Etter en omstart av den aktuelle enheten så pleide problemet å løse seg(ny IP adresse tildelt). Dette problemet tiltok i omfang og i ca 18 tiden var det umulig å få tildelt ny IP adresse. I tillegg begynte andre tjenester å falle ut(TV, musikk, video, fildeling) da disse befant seg på servere tilkoblet denne switchen. Eg satte meg da ned for å feilsøke for alvor og løse problemet. Da fant eg fort ut at det var økene pakketap mot de serverene som var tilkoblet denne switchen, og til slutt viste det seg at pakketapet økte mot switchen i seg selv også. I tillegg er switchens GUI umulig å få tak i. Er det andre som har opplevd dette? Tilfeldigvis så har eg en kollega som kjøpte samme switchen(pluss en SLM2008 - 8 porter) noen måneder før meg og han har fikk akkurat de samme problemene etter ca like lang tid. Tilfeldig? I tillegg ser eg at butikken eg kjøpte switchen hos(mpx) har sluttet å selge disse, noe som gjør at eg får mistanke om at det kan være flere med samme problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå