Gå til innhold

Ny harddisk, men ikke optimal spinup time

Anbefalte innlegg

Jeg har en Samsung F1 750 gb, kjørte active harddisk monitor og får opp på spin up time er på 77%.. Fikk den igår.. kjørt i 6 timer, er det normalt?? Har et annet problem lagde partisjon på disken slik at jeg har en på 210 som jeg har vista OS på og en på resterende 488. den på 488 vises ikke i min data maskin, men ser den på computer management..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det siste senarioet er helt normalt. du må formatere den "upartisjonerte" delen av hardisken før den kan brukes.

spinnup time er jeg usikker på. i vista kontra xp så stopper hardisken etter 20 min uten aktivitet. en hardisk kan leve lenger om den konstant står på en når den blir slått mye av og på. everest home , kan lese smart data fra hardisken. om du har noen røde kryss i smart data kan det hende at hardisken ikke vil fungere så lenge. og det kan hende at den funker akuratt like lenge som andre disker. men du får byttet hardisk hos butikk hvis det er noe galt med smart i løpe av 1 år. etter det trur jeg de må ta det hos levrandør

Lenke til kommentar

du har ikke smakt på de værste problemene vista kan piske opp enda =)

når jeg skulle finne ut hvordan man lot hardiskene være på for evig og altid fant jeg ut at mange har problemer med at hardisken spinner opp og ned HELE tiden. og at problemet skyldes 3 sikkerhets oppdateringer =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...